Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstgroei Persgroep 22 procent

De Belgische Persgroep, deels eigenaar van Het Parool, heeft de nettowinst vorig jaar met 22 procent zien groeien tot 23,8 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet steeg met 14 procent tot 334,3 miljoen, zo maakte topman Christian van Thillo bekend. Hij sprak van een ‘fantastisch jaar' voor zijn onderneming. De Belg voorziet dit jaar veel nieuwe investeringen. Zo gaat hij de tweede helft van dit jaar werk maken van de modernisering van de Vlaamse commerciële tv-zender VTM, waarvan de Persgroep voor de helft eigenaar is. De zender kampt al jaren met dalende kijkcijfers en inkomsten. Verder staat een nieuwe weekendeditie op stapel van de grootste krant van Vlaanderen Het Laatste Nieuws.

related partner content for mobile comes here

Naast Het Laatste Nieuws en Het Parool geeft de Persgroep ook het Vlaamse progressieve dagblad De Morgen uit. Verder heeft het concern deelnemingen in radiozenders, het pretpark Plopsaland en geeft het ook diverse weekbladen uit. Het Parool is de eerste buitenlandse deelneming van de Persgroep, die eerder dit jaar fusieplannen met de Nederlandse uitgever PCM zag mislukken (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in