Crm wordt praktisch


De it-branche begint eindelijk uit het dal te klimmen. Dit jaar zou weleens voor een aardige opleving kunnen zorgen en dat biedt goede kansen voor de crm-leveranciers. Maar wil crm op langere termijn succesvol zijn, dan moet het wel minder technisch worden benaderd. Crm-systemen zullen gegevens over klanten, omzet en marktontwikkelingen zo met elkaar moeten verbinden dat bedrijven er in de praktijk echt iets aan hebben. Crm moet ook een meer geïntegreerd karakter krijgen. Of het nu gaat om een ouderwetse mailing in briefvorm, een actie vanuit het callcenter of een reclame-campagne voor een specifieke klantengroep of regio, vrijwel elke vorm van communicatie kan gekoppeld worden aan het crm-systeem. Als dat gebeurt, gaat crm ook echt leven binnen het bedrijf. Last but not least zullen crm-toepassingen meer toekomstgericht moeten worden. Ooit begon crm met het analyseren van historische klantendata, om op basis daarvan het toekomstig koopgedrag te voorspellen. Door die klantendata te verbinden met actuele trends en dat in een model te gieten, loop je als bedrijf niet meer achter de feiten aan.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid