Overslaan en naar de inhoud gaan

Crm wordt praktisch

Management van klantenbinding begint eindelijk serieus te worden. Het is geen spielerei van techneuten meer, maar onderdeel van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De it-branche begint eindelijk uit het dal te klimmen. Dit jaar zou weleens voor een aardige opleving kunnen zorgen en dat biedt goede kansen voor de crm-leveranciers. Maar wil crm op langere termijn succesvol zijn, dan moet het wel minder technisch worden benaderd. Crm-systemen zullen gegevens over klanten, omzet en marktontwikkelingen zo met elkaar moeten verbinden dat bedrijven er in de praktijk echt iets aan hebben. Crm moet ook een meer geïntegreerd karakter krijgen. Of het nu gaat om een ouderwetse mailing in briefvorm, een actie vanuit het callcenter of een reclame-campagne voor een specifieke klantengroep of regio, vrijwel elke vorm van communicatie kan gekoppeld worden aan het crm-systeem. Als dat gebeurt, gaat crm ook echt leven binnen het bedrijf. Last but not least zullen crm-toepassingen meer toekomstgericht moeten worden. Ooit begon crm met het analyseren van historische klantendata, om op basis daarvan het toekomstig koopgedrag te voorspellen. Door die klantendata te verbinden met actuele trends en dat in een model te gieten, loop je als bedrijf niet meer achter de feiten aan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in