Week van het Pinnen voor meer pintransacties


Dit jaar wordt de grens van twee miljard pintransacties normaliter geslecht, in 2012 moeten dat er 2,7 miljard zijn. Currence, het bedrijf achter PIN, en de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen komen daarom met de Week van het Pinnen. Pinnen is in die periode voor de ontvangende partij in ieder geval gratis. Consumenten maken elke keer dat zij pinnen, kans op het winnen van 250 euro.
De Week van het Pinnen is van 1 tot en met 7 november is. Deze week is er een grootschalioge advertentiecampagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2009 werd er 1,945 miljard keer gepind, een stijging van bijna 11 procent ten opzichte van een jaar eerder. Bij ongeveer een kwart van alle transacties ging het om bedragen onder de 10 euro. Uit pinnen van die kleine bedragen moet de groei komen.
De campagne om kleine bedragen met de pin te betalen, lijkt succesvol. Het gemiddelde bedrag dat met de pin wordt afgerekend zakte vorig jaar tot onder de 40 euro waar dat in 2002 nog 47 euro was.
Volgens een woordvoerder van Currence is het nog steeds zo dat van vijf miljard betaaltransacties op jaarbasis ongeveer twee miljard keer met pin wordt afgerekend en drie miljard keer met contant geld.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid