Overslaan en naar de inhoud gaan

Week van het Pinnen voor meer pintransacties

Er moeten meer pintransacties komen en daarom wordt vanaf dit jaar onder andere de Week van het Pinnen georganiseerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar wordt de grens van twee miljard pintransacties normaliter geslecht, in 2012 moeten dat er 2,7 miljard zijn. , het bedrijf achter PIN, en de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen komen daarom met de Week van het Pinnen. Pinnen is in die periode voor de ontvangende partij in ieder geval gratis. Consumenten maken elke keer dat zij pinnen, kans op het winnen van 250 euro.

related partner content for mobile comes here

De Week van het Pinnen is van 1 tot en met 7 november is. Deze week is er een grootschalioge advertentiecampagne.

In 2009 werd er 1,945 miljard keer gepind, een stijging van bijna 11 procent ten opzichte van een jaar eerder. Bij ongeveer een kwart van alle transacties ging het om bedragen onder de 10 euro. Uit pinnen van die kleine bedragen moet de groei komen.

De campagne om kleine bedragen met de pin te betalen, lijkt succesvol. Het gemiddelde bedrag dat met de pin wordt afgerekend zakte vorig jaar tot onder de 40 euro waar dat in 2002 nog 47 euro was.

Volgens een woordvoerder van Currence is het nog steeds zo dat van vijf miljard betaaltransacties op jaarbasis ongeveer twee miljard keer met pin wordt afgerekend en drie miljard keer met contant geld.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in