Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke stijging tv-bestedingen in derde kwartaal

De sterke groei in bestedingen aan televisiereclame heeft zich in het derde kwartaal doorgezet. Dat meldt de Stichting Promotie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het derde kwartaal zijn de netto bestedingen toegenomen tot een niveau van 176 miljoen euro. Dit is een stijging van ruim 15 miljoen euro ten opzichte van het derde kwartaal in 2009 en een groei van 9,6 pct. In de eerste helft van 2010 is een toename van 8,8 pct gerealiseerd.

related partner content for mobile comes here

De stijging is nu in alle sectoren terug te vinden. Opvallend is dat de automobielbranche en de Doe-Het-Zelf zaken weer volop actief zijn, nadat deze sectoren in crisisjaar 2009 een flinke stap terug hadden gezet, zo concludeert . Ook de financiële instellingen als banken en verzekeringen worden weer steeds actiever. Daarnaast blijven de supermarkten en merkfabrikanten van consumptiegoederen tot de sterkste stijgers behoren.

Paul van Niekerk, directeur Spot: ‘Het is fantastisch om te zien hoe sterk het vertrouwen in televisiereclame is. Als de ontwikkelingen in Q4 zo doorgaan, wordt de teruggang van het crisisjaar 2009 in bijna één jaar gecorrigeerd. Dat is een verrassend goed resultaat dat in het verlengde ligt van de sterke performance van televisiereclame.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in