Sterke stijging tv-bestedingen in derde kwartaal
In het derde kwartaal zijn de netto bestedingen toegenomen tot een niveau van 176 miljoen euro. Dit is een stijging van ruim 15 miljoen euro ten opzichte van het derde kwartaal in 2009 en een groei van 9,6 pct. In de eerste helft van 2010 is een toename van 8,8 pct gerealiseerd.
De stijging is nu in alle sectoren terug te vinden. Opvallend is dat de automobielbranche en de Doe-Het-Zelf zaken weer volop actief zijn, nadat deze sectoren in crisisjaar 2009 een flinke stap terug hadden gezet, zo concludeert Spot. Ook de financiële instellingen als banken en verzekeringen worden weer steeds actiever. Daarnaast blijven de supermarkten en merkfabrikanten van consumptiegoederen tot de sterkste stijgers behoren.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaPaul van Niekerk, directeur Spot: ‘Het is fantastisch om te zien hoe sterk het vertrouwen in televisiereclame is. Als de ontwikkelingen in Q4 zo doorgaan, wordt de teruggang van het crisisjaar 2009 in bijna één jaar gecorrigeerd. Dat is een verrassend goed resultaat dat in het verlengde ligt van de sterke performance van televisiereclame.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid