Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone mag BelCompany overnemen

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft de verkoop van telecomketen BelCompany door Macintosh aan Vodafone goedgekeurd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verkoop mag doorgaan onder voorwaarde dat Vodafone vanaf volgend jaar via zijn eigen winkels of de ketens van BelCompany geen telefoonabonnementen aanbiedt van concurrenten KPN en T-Mobile. Vodafone mag verder zijn eigen abonnementen niet aanbieden via de winkels van KPN en T-Mobile.

related partner content for mobile comes here

De NMa stelt deze voorwaarden om te voorkomen dat Vodafone, KPN en T-Mobile via hun winkels de mogelijkheid krijgen hun commerciële beleid op elkaar af te stemmen. 'Uiteindelijk wordt de consument daarvan de dupe omdat hij te veel zal betalen”, zei bestuurslid Henk Don van de NMa. “Er vindt dan immers minder concurrentie plaats en dat willen wij via deze voorwaarden voorkomen.”

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in