Nielsen: mediabestedingen stijgen dankzij televisie
Zo blijkt uit onderzoek van Nielsen. In het rapport Nielsen Global AdView Pulse staat dat adverteerders vooral meer hebben uitgegeven aan televisiereclame en bleven investeren in groeiende markten als Azië en Latijns-Amerika.
De mediabestedingen aan televisie namen toe met 11,9 procent. Televisie vergrootte het marktaandeel ten koste van de andere traditionele media (radio, tijdschriften en dagbladen) van 63,5 procent tot 65,3 procent, in zowel ontwikkelde als opkomende economieën.
´Aangezien 6,50 dollar van iedere 10 dollar gespendeerd werd aan televisie, is het duidelijk dat televisie het belangrijkste medium blijft voor adverteerders die nieuwe consumenten willen benaderen, voornamelijk in opkomende markten´, aldus Randall Beard, Global Head of Advertiser Solutions bij Nielsen. ´Volgens twee onlangs gepubliceerde rapporten van Nielsen, blijkt dat vrouwen er internationaal de voorkeur aan geven om kennis te nemen van nieuwe producten en diensten via televisie. Verder blijkt uit het Q1 Nielsen Cross-Platform Report dat Amerikanen meer televisie dan ooit kijken.´
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe mediabestedingen in de V.S., internationaal de grootste markt, zijn gestegen met 5,9 procent tot 27 miljard dollar in het eerste kwartaal van 2011. De stijging voor televisie, radio en tijdschriften bleef stabiel, de mediabestedingen aan dagbladen kregen echter een nieuwe klap te verduren en daalden meer dan 10 procent.
Egypte
Opkomende markten in Asia-Pasific (+12,4 procent) en Latijns Amerika (+11 procent) waren de stuwende kracht achter de internationale groei in het eerste kwartaal, gevolgd door het Midden-Oosten/Afrika. Deze laatste regio groeide 10,4 procent, ondanks een daling van 51,3 procent in de mediabestedingen van Egypte. Dit werd voornamelijk veroorzaakt door de sociale en politieke opschudding in dat land wat adverteerders tijdelijk hun advertentieactiviteiten deed staken.
West-Europa noteerde de laagste groeicijfers van alle regio’s in het eerste kwartaal. De mediabestedingen daalden hier met 1,6 procent.
Door de economische situatie namen de mediabestedingen in Griekenland, Ierland, Italië en Spanje af. De sterkere markten als Turkije (+12,9 procent),en Noorwegen (10,2 procent) noteerden echter dubbelcijferige groei, waarmee het gemiddelde groeipercentage voor Europa in het eerste kwartaal uitkwam op 2,9 procent.
Argentinië en Zuid Afrika noteerden de grootste procentuele groei. China, India, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, en Saoedi-Arabië noteerden ook dubbelcijferige groei in het eerste kwartaal van 2011.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid