Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-verkopers: net zo veel handel als in 2010

De verkoop van televisies in de aanloop naar het Europees kampioenschap voetbal zal ongeveer gelijk liggen met die in de periode…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat verwachten grote elektronicaconcerns. 'De echte toeloop begint in het algemeen een week of twee van tevoren’, weet Jeroen Blank van BCC. 'Daarom is het moeilijk er nu al wat over te roepen. Maar wij gaan ervan uit dat het niet veel zal verschillen met het vorige grote toernooi.’ Ook andere grote winkelketens gaan uit van ongeveer dezelfde cijfers als 2 jaar terug.

related partner content for mobile comes here

Vier jaar geleden, de periode voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland, was een flinke piek waarneembaar in de verkoop van tv's. Veel mensen wisselden toen hun grote televisiekast in voor een plat scherm. En ook was HDTV (high-definition) toen in opkomst. 'Nu heb je dat met 3D, maar dat leeft in de regel toch minder’, aldus Blank, die denkt dat BCC 20 procent meer televisies verkoopt dan in een zomer zonder grote sportevenementen.

Naast de toenemende verkoop van televisies, sluiten ook meer consumenten in de aanloop naar het EK voetbal een abonnement af op digitale televisie, zo merkt KPN. De meeste nieuwe klanten die een abonnement afsluiten mede wegens het EK, hechten waarde aan drie punten. Het beeld moet haarscherp zijn (HD-beeldkwaliteit). Ook hechten mensen waarde aan interactieve mogelijkheden, zoals het kunnen stilzetten van het beeld, zodat niets hoeft te worden gemist van een wedstrijd. Ook willen klanten het EK op meerdere apparaten kunnen bekijken, zoals de iPad, Android-tablet en pc of laptop.

UPC ziet nu nog steeds een toename in de vraag naar HD en brengt dat in de weken voor de sportzomer ook extra onder de aandacht. Van de 1,7 miljoen klanten van UPC hebben er al 1 miljoen digitale tv. 'Digitale televisie is klaarblijkelijk al een gewild product, zonder dat er een evenement nodig is om de vraag significant te laten stijgen’, aldus een woordvoerder.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in