Overslaan en naar de inhoud gaan

Kruidvat wint Gouden Deurmat

Kruidvat heeft de Gouden Deurmat gewonnen, de prijs voor de beste consumentenfolder van het jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijs van DDMA gaat naar de door het publiek hoogst gewaardeerde verspreide folder. In 2011 was dat de folder van Kruidvat. De retailer kreeg de Gouden Deurmat donderdag uitgereikt op het jaarlijkse congres ‘Dag van de Brievenreclame’. Kruidvat won al regelmatig de Gouden Deurmat.

related partner content for mobile comes here

DDMA houdt - samen met de Consumentenbond - daarnaast in dat kader ook een bereiksonderzoek: Thuis Binnen Bereik. Het blijkt dat de gemiddelde Nederlander 44 minuten per week besteedt aan het lezen van folders. Op jaarbasis komt dit neer op 38 uur, bijna een volle werkweek. Met het doorbladeren van folders kan de consument 33 pct besparen op de dagelijkse boodschappen.

Ondanks de economische crisis en de groeiende hoeveelheid informatie via internet en nieuwe media, blijft de folder populair onder zowel winkeliers als consumenten. Het aantal folders per huishouden is in 2011 wel licht gedaald van 36,9 naar 36,5 folders per week. Daarentegen is de overall waardering voor het medium door consumenten nog nooit zo hoog geweest: de huis-aan-huis folder krijgt een 7,4 als rapportcijfer.

De volledige jaarrapportage ‘Thuis Binnen Bereik 2011’, uitgevoerd door onderzoeksbureau Veldkamp, is te downloaden op de van DDMA.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in