BrandZ: Apple opnieuw wereldwijd meest waardevolle merk
Terwijl in 2012 meer dan de helft van de bedrijven uit de top 100 in waarde is gedaald, steeg de waarde van Apple het afgelopen jaar met 19 procent naar in totaal 183 miljard dollar.
Facebook is de snelste stijger in de top 100. De waarde van het zojuist beurgenoteerde merk steeg met 74 procent naar 33.2 miljard dollar. Dat is goed voor een negentiende plaats in het onderzoek. IBM groeide met 15 procent (115 miljard dollar) en nam daarmee de tweede plaats over van Google (107 miljard dollar), dat door een waardeverlies van 3 procent naar de derde positie zakte.
Zeven van de merken in de top 10 zijn technologiebedrijven. McDonald’s en Coca-Cola behielden echter hun plek in de top, respectievelijk de vierde en zesde plaats. Marlboro steeg van de achtste naar de zevende plek.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe berekeningen in het BrandZ-onderzoek zijn gemaakt op basis de financiële situatie van het bedrijf en de loyaliteit van de gebruikers. (Nu.nl, Onemorething.nl)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid