Overslaan en naar de inhoud gaan

BrandZ: Apple opnieuw wereldwijd meest waardevolle merk

Apple is op basis van het jaarlijkse BrandZ-onderzoek van Millward Brown wederom verklaard tot ‘het meest waardevolle merk ter wereld’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl in 2012 meer dan de helft van de bedrijven uit de top 100 in waarde is gedaald, steeg de waarde van Apple het afgelopen jaar met 19 procent naar in totaal 183 miljard dollar.
Facebook is de snelste stijger in de top 100. De waarde van het zojuist beurgenoteerde merk steeg met 74 procent naar 33.2 miljard dollar. Dat is goed voor een negentiende plaats in het onderzoek. IBM groeide met 15 procent (115 miljard dollar) en nam daarmee de tweede plaats over van Google (107 miljard dollar), dat door een waardeverlies van 3 procent naar de derde positie zakte.

related partner content for mobile comes here

Zeven van de merken in de top 10 zijn technologiebedrijven. McDonald’s en Coca-Cola behielden echter hun plek in de top, respectievelijk de vierde en zesde plaats. Marlboro steeg van de achtste naar de zevende plek.

De berekeningen in het zijn gemaakt op basis de financiële situatie van het bedrijf en de loyaliteit van de gebruikers. (Nu.nl, Onemorething.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in