Gezamenlijk Media TijdBestedingsOnderzoek in de maak
De samenwerking wordt een verband tussen vijf partijen, het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de vier landelijke mediabereiksonderzoeken, namelijk NOM, NLO, SKO en Stir. Daarnaast werken vier JIC-partners mee aan het project: Spot, NPO, BVA en PMA.
Het Media TBO is een tijdbestedingsonderzoek met de focus op media. Alle grote dagelijkse activiteiten worden vanaf 2013 in het op te zetten MTBO op hoofdlijnen in kaart gebracht, behalve die van media. Media-activiteiten worden zo specifiek mogelijk in kaart gebracht. Door alle media in één onderzoek te meten, moet inzicht worden verkregen in het multi- en cross mediaal gedrag van het Nederlandse publiek. Het onderzoek moet tweejaarlijks uitgevoerd gaan worden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet cross mediale aspect van het onderzoek wordt versterkt, door hiermee ook een data hub te creëren tussen de afzonderlijke mediabereiksonderzoeken. Een tijdbestedingsonderzoek gaat om trends, verhoudingen en het gebruik van media in relatie tot elkaar. Voor het uitdiepen van het exacte gedrag per medium blijven de afzonderlijke mediabereiksonderzoeken centraal staan, omdat deze specifieker en nauwkeuriger zijn, zo melden de partijen.
‘Spot-directeur Michel van der Voort zegt dat de eerste editie van het gezamenlijke Media TijdbestedingsOnderzoek op zijn vroegst eind 2013 te verwachten is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid