Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezamenlijk Media TijdBestedingsOnderzoek in de maak

Een aantal partijen overlegt vanaf voorjaar 2011 over de opzet van een gezamenlijk Media TijdBestedingsOnderzoek (MTBO).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De samenwerking wordt een verband tussen vijf partijen, het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de vier landelijke mediabereiksonderzoeken, namelijk NOM, NLO, SKO en Stir. Daarnaast werken vier JIC-partners mee aan het project: Spot, NPO, BVA en PMA.

related partner content for mobile comes here

Het Media TBO is een tijdbestedingsonderzoek met de focus op media. Alle grote dagelijkse activiteiten worden vanaf 2013 in het op te zetten MTBO op hoofdlijnen in kaart gebracht, behalve die van media. Media-activiteiten worden zo specifiek mogelijk in kaart gebracht. Door alle media in één onderzoek te meten, moet inzicht worden verkregen in het multi- en cross mediaal gedrag van het Nederlandse publiek. Het onderzoek moet tweejaarlijks uitgevoerd gaan worden.

Het cross mediale aspect van het onderzoek wordt versterkt, door hiermee ook een data hub te creëren tussen de afzonderlijke mediabereiksonderzoeken. Een tijdbestedingsonderzoek gaat om trends, verhoudingen en het gebruik van media in relatie tot elkaar. Voor het uitdiepen van het exacte gedrag per medium blijven de afzonderlijke mediabereiksonderzoeken centraal staan, omdat deze specifieker en nauwkeuriger zijn, zo melden de partijen.

‘Spot-directeur Michel van der Voort zegt dat de eerste editie van het gezamenlijke Media TijdbestedingsOnderzoek op zijn vroegst eind 2013 te verwachten is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in