Overslaan en naar de inhoud gaan

Amnesty en Milieudefensie nagelen Shell aan schandpaal

Vandaag, op de dag van de aandeelhoudersvergadering van Shell in Den Haag, verklaart Amnesty International de oliemaatschappij failliet in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertentie in het FD, het eerste werk van Baas en Van Haastrecht voor, gaat over de rampzalige gevolgen van Shell’s activiteiten in de Nigerdelta en de weigering van Shell om daar met Amnesty op volgens Amnesty zinvolle manier over te praten.

Uit de tekst van de advertentie (creatie Maarten Bakker):
‘De bewoners van de Nigerdelta drinken vervuild water. Ze eten vis die is besmet met olie en andere gifstoffen. De lucht die ze inademen is vermengd met olie- en gasdampen. Het leidt onder meer tot ademhalingsproblemen, huidbeschadigingen en andere gezondheidsklachten.’

En: ‘Meer dan tien jaar heeft Amnesty International geprobeerd om met Shell een constructieve dialoog te voeren over de gevolgen van Shells activiteiten in de Nigerdelta. Tevergeefs. We zijn gestuit op rookgordijnen, gegoochel met cijfers en gebroken beloftes. Geen daden maar woorden. Corporate responsibility is bij Shell vooral een kwestie van PR gebleken.’

Ook haalt, samen met koepelorganisatie , hard uit naar de actviteiten van Shell in de Nigerdelta, met haar campagne van de hand van One Big Agency, het bureau van Erik Wünsch en Peggy Stein. De boodschap: 'Living with Shell is bad. And it is getting worse every day. Tell the world.'

Om de wereld op de hoogte te brengen van de vervuiling in de Nigerdelta, de feiten en de geschiedenis en om tegenwicht te bieden aan het pr-geweld van Shell, creëerde One Big Agency het online platform worsethanbad, als een 'wiki'van de olievervuiling in Nigeria.
Doelstelling van de campagne: bewustzijn creëren, een groeiende achterban verzamelen en activeren.
Media-inzet: website, online films, Twitter, Facebook.
Website development: Gradient Media

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in