Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro naar UM

ABN Amro brengt haar mediabelangen onder bij Universal Media (UM). In augustus 2010 wees de bank Starcom nog aan als haar mediabureau.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 9 augustus 2010 wees ABN Amro Starcom aan als het nieuwe mediabureau. Aan de keuze ging een uitgebreide pitch vooraf. Nu kiest ABN Amro voor UM, dat vorige week nog werd uitgeroepen tot mediabureau van het jaar. Dat wordt bevestigd door ABN Amro-woordvoerder Jeroen van Maarschalkerweerd. Aan de keuze voor UM ging geen pitch vooraf. Ondanks het feit dat de Nederlandse staat aandeelhouder is van ABN Amro, hoeft de bank het media-account niet aan te besteden. Volgens Van Maarschalkerweerd zijn alle noodzakelijke procedures op de juiste manier gevolgd.

related partner content for mobile comes here

Als motief voor de overstap naar UM zegt de woordvoerder dat ABN Amro zoveel mogelijk wil concentreren. UM behandelt al Florius en Delta Lloyd. Van Maarschalkerweerd: ‘Het is beter om alles bij één bureau onder te brengen.’ Dat thema leefde in 2010 nog minder, laat Van Maarschalkerweerd weten. Bovendien zat Delta Lloyd toen nog niet bij UM. Dat tekende een contract bij UM in december van het vorige jaar.

Wanneer ABN Amro overstapt naar UM is nog niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in