Overslaan en naar de inhoud gaan

Negen winnaars bij uitreiking DIA Awards

Negen winnaars gingen gisteravond naar huis met een DIA (Dutch Interactive Award). KLM werd uitgeroepen tot 'interactive company of the…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Dutch Interactive Awards worden sinds drie jaar toegekend aan de makers en exploitanten van opvallende en innovatieve websites. Daarbij wordt vooral gelet op concept, design, bouw en resultaten. De uitreiking van de prijs - een initiatief van Emerce in samenwerking met branchevereniging PIBN - was gisteravond in Krasnapolsky.
In de acht hoofdcategorieën waren de winnaars: MobGen, Netwerven, Media Republic, Mirabeau, Fabrique, Pathé Theatres, Mainflow en We Are Blossom
Daarnaast werd voor het eerst een prijs uitgereikt voor de Interactive Company of the Year. Evenals bij de Spin Awards en de (dinsdag uitgereikte) Mobile Marketing & Media Awards, ging deze eer naar de KLM. Volgens de toelichting van Emerce uitgever Gijs Vroom 'omdat zij online excelleren en dit doen over de hele breedte van online skills.'

related partner content for mobile comes here

Categorie: E-Commerce
Winnaar: (Pathé Theatres)
'De jury is gecharmeerd van meerdere aspecten van deze casus. Allereerst is het mooi om te zien hoe een ruim honderd jaar oud bedrijf zich transformeert tot een nieuw bedrijf. De time to market van zes maanden voor Pathé Thuis is indrukwekkend en het is knap dat ze voor eind 2012 alle mogelijke devices willen ondersteunen. De optelsom van projectrealisatie, design en de eerste resultaten op de markt is doorslaggevend bij de beslissing om de Award toe te kennen.'

Categorie: Online Services
Winnaar:
'Mainflow is heel knap opgezet. Woningcorporaties en vastgoedbeheerders hebben te kampen met een bijna stilstaande markt en zijn gebaat bij iedere structurele kostenverlaging. Het praktisch nut van Mainflow is daarom zonneklaar en, vanwege de modulaire opzet, breed inzetbaar in een markt die veel legacy (oude systemen) kent.'

Categorie: Lead Generation
Winnaar:
'Het verschil met de andere inzendingen was duidelijk, waardoor de jury betrekkelijk weinig moeite had om tot een oordeel te komen. De onderscheidende finesse zit in de overall professionaliteit van het managen van de sales-funnel en het constant en doorlopend optimaliseren van alle losse onderdelen van het leadgeneratieproces. Dat varieert van AB-testen van tekstuele en grafische uitingen en het terug managen van de bevindingen. Dat geldt ook voor het zicht op de investeringen en resultaten die het team heeft. Kort samengevat: lead generatie is echt werken. En dat doen ze. Anderen zijn, hoewel soms origineel in het concept, nog lang niet in de fase waarin Vodafone zit.'

Categorie: Corporate
Winnaar:
'Voor Shell corporate is gebruik gemaakt van een vernieuwend concept. Via verschillende iPad-apps worden de doelgroepen op maat bediend. De bouw is gedegen en zit slim in elkaar, gebruikmakend van caching voor informatie on the road en de backend library. Het is origineel gedaan, de toepassing cutting edge. De jury is enthousiast over de gepersonaliseerde content en het under the hood zeer gericht pushen van informatie.'

Categorie: Recruitment
Winnaar:
'No nonsense, zeer gericht op resultaat en daardoor onderscheidend. Resultaat is ook sterk verbeterd. Passend bij Bol, een functionele effectieve site die in zijn eenvoud precies doet wat hij moet doen. De hoge kennis van e-commerce is toegepast op recruitment. Passend bij het DNA van het bedrijf, en daardoor ook door aanpak al selecterend.'

Categorie: Campagne
Winnaar:
'Mooi gemaakte campagne, ‘spot on’ met de intrinsieke behoeften van de doelgroep. Ondanks enige gelijkenis met BigBrother-huis is het basisidee met de engelen onderscheidend. Goede doorvertaling naar off- en online. Gewaagd door te experimenteren met eigentijdse mediakanalen. Een goed geïntegreerde campagne die door crossmediale aanpak veel complexiteit in de productie geeft. Desondanks is het excellent uitgevoerd met eveneens een excellent commercieel resultaat. Het bureau en de adverteerder hebben hier hun nek uitgestoken, dat verdient respect.'

Categorie: Brand
Winnaar:
'Een merk versterkende site die zich onderscheidt van bestaande websites in de supermarktbranche. Het gedegen onderzoek, gebruik van persona’s en het gebruik van de merkpyramide heeft zijn uitwerking gehad. Het resultaat: een slimme, doordachte, laagdrempelige en geloofwaardige site waar de klant centraal staat. Het vrij traditionele Jumbo-design is hier functioneel ingezet.'

Categorie: Communities
Winnaar:
'Een innovatief concept dat niet alleen de oude en de nieuwe wereld met elkaar verbindt, maar ook kan zorgen voor een kantelpunt binnen het onderwijs. Door de pilotfase waarin het concept zich nu bevindt, is het nog wel moeilijk om toegevoegde waarde van de community op waarde te kunnen schatten. Desondanks is de potentie van het community-element binnen Schooltas groot. Het open karakter van het concept biedt daarnaast veel kansen voor de toekomst. Een win-win voor alle betrokkenen. Dit ‘evolutionaire disruptieve’ platform getuigt van visie en durf en verdient een prijs.'

Foto's zijn vanaf 13.00 uur te zien op

Twitter:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in