88% van de tablet eigenaars gebruiken deze tijdens het tv kijken


Er komt steeds meer onderzoek naar tablet gebruik in combinatie met televisie kijken. Op de site Slashgear.com valt te lezen dat een Amerikaans onderzoek van Nielsen uitwijst dat maar liefst 88% van de tablet eigenaren dit apparaat tijdens het televisie kijken gebruikt. Daarvan doet 45% dat zelfs dagelijks.
Dat is opnieuw het bewijs dat het inactieve televisie kijken zijn langste tijd gehad heeft. Het is een kwestie van tijd totdat we op grote schaal second screen apps hebben bij het grootste deel van de televisie programma's.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen enorme kans voor broadcasters, adverteerders en producenten. Een actieve consument is vele malen interessanter omdat deze kan interacteren ofwel actief kan meedoen aan zowel het programma als eventueel een adverteerders initiatief.
De uitdaging is om de consument op beide schermen met hetzelfde bezig te laten zijn. Daar zullen we de komende jaren vele voorbeelden van gaan zien. Dit is zeker belangrijk omdat het zelfde onderzoek laat zien dat men voornamelijk bezig is met andere zaken tijdens het televisie kijken, zoals het lezen van email.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid