Overslaan en naar de inhoud gaan

88% van de tablet eigenaars gebruiken deze tijdens het tv kijken

Er komt steeds meer onderzoek naar tablet gebruik in combinatie met televisie kijken. Op de site Slashgear.com valt te lezen dat een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er komt steeds meer onderzoek naar tablet gebruik in combinatie met televisie kijken. Op de site Slashgear.com valt te lezen dat een Amerikaans onderzoek van Nielsen uitwijst dat maar liefst 88% van de tablet eigenaren dit apparaat tijdens het televisie kijken gebruikt. Daarvan doet 45% dat zelfs dagelijks.

related partner content for mobile comes here

Dat is opnieuw het bewijs dat het inactieve televisie kijken zijn langste tijd gehad heeft. Het is een kwestie van tijd totdat we op grote schaal second screen apps hebben bij het grootste deel van de televisie programma's.

Een enorme kans voor broadcasters, adverteerders en producenten. Een actieve consument is vele malen interessanter omdat deze kan interacteren ofwel actief kan meedoen aan zowel het programma als eventueel een adverteerders initiatief.

De uitdaging is om de consument op beide schermen met hetzelfde bezig te laten zijn. Daar zullen we de komende jaren vele voorbeelden van gaan zien. Dit is zeker belangrijk omdat het zelfde onderzoek laat zien dat men voornamelijk bezig is met andere zaken tijdens het televisie kijken, zoals het lezen van email.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in