4 nominaties Marketing Wetenschapsprijs 2012
De vier werden geselecteerd uit een longlist van 19 marketingproefschriften. De Nederlandse prijs is een initiatief van Bearing Point en Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) www.pimonline.nl.
De vier genomineerde proefschriften:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Pharmaceutical Marketing: Its Effects on Drugs Sales and Beyond
Dr. Ernst Osinga, Universiteit van Tilburg
Dit proefschrift kijkt naar de effectiviteit van marketingprogramma’s binnen de farmaceutische industrie.
Serving well by selling well
Dr. Claudia Jasmand, Universiteit van Maastricht
Dit proefschrift gaat in op de effecten van cross selling in een customer service omgeving.
Advances in Methods to Support Store Location and Design Decision
Dr. Auke Hunneman, Rijksuniversiteit van Groningen
In dit proefschrift is onderzocht hoe op een optimale manier de locatiekeuze en de inrichting van winkels bepaald kan worden.
Health and Marketing
Dr. Nuno Miguel Almeida Camacho, Erasmus Universiteit Rotterdam
Samengevat kijkt dit proefschrift naar ontwikkelingen binnen de pharmamarketing.
Naast het wetenschappelijke niveau is het belangrijkste criterium voor de Marketing Wetenschapsprijs 2011 de mate waarin de wetenschapper erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven, die voor de praktijk waardevol kunnen zijn. De Nederlandse marketingwetenschap staat internationaal gezien na de VS op de tweede plaats.
De onafhankelijke jury van de Marketing Wetenschapsprijs 2012 wordt voorgezeten door Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en voorzitter Platform Innovatie in Marketing. De overige juryleden zijn prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen), prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam), Ruud Polman (Directeur 360Touchdown), ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk), Elsbeth Eilander (chef redactie Tijdschrift voor Marketing), Beate van Dongen-Crombags (partner bij VODW Marketing), Martin Hermsen MBA ( partner bij BearingPoint) en Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy AEGON)
Het is de achtste keer dat de Marketing Wetenschapsprijs wordt uitgereikt. Vorig jaar kreeg het proefschrift “Managing Consumer Resistance to Innovations” van “Machiel Reinders” de prijs. Machiel gaf in zijn onderzoek inzicht hoe consumenten met innovaties omgaan en hoe marketeers in de praktijk weerstand daarvan kunnen verminderen en de acceptatie kunnen verhogen.
De uitreiking van de Marketing Wetenschapsprijs 2012 vindt plaats op 15 mei om 18.00 uur, op het hoofdkantoor van Afas te Leusden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid