Overslaan en naar de inhoud gaan

4 nominaties Marketing Wetenschapsprijs 2012

De jury van de Marketing Wetenschapsprijs heeft vier nominaties voor de Marketing Wetenschapsprijs 2012 bekend gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vier werden geselecteerd uit een longlist van 19 marketingproefschriften. De Nederlandse prijs is een initiatief van Bearing Point en Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) www.pimonline.nl.

related partner content for mobile comes here

De vier genomineerde proefschriften:

Pharmaceutical Marketing: Its Effects on Drugs Sales and Beyond
Dr. Ernst Osinga, Universiteit van Tilburg
Dit proefschrift kijkt naar de effectiviteit van marketingprogramma’s binnen de farmaceutische industrie.

Serving well by selling well
Dr. Claudia Jasmand, Universiteit van Maastricht
Dit proefschrift gaat in op de effecten van cross selling in een customer service omgeving.

Advances in Methods to Support Store Location and Design Decision
Dr. Auke Hunneman, Rijksuniversiteit van Groningen
In dit proefschrift is onderzocht hoe op een optimale manier de locatiekeuze en de inrichting van winkels bepaald kan worden.

Health and Marketing
Dr. Nuno Miguel Almeida Camacho, Erasmus Universiteit Rotterdam
Samengevat kijkt dit proefschrift naar ontwikkelingen binnen de pharmamarketing.

Naast het wetenschappelijke niveau is het belangrijkste criterium voor de Marketing Wetenschapsprijs 2011 de mate waarin de wetenschapper erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven, die voor de praktijk waardevol kunnen zijn. De Nederlandse marketingwetenschap staat internationaal gezien na de VS op de tweede plaats.

De onafhankelijke jury van de Marketing Wetenschapsprijs 2012 wordt voorgezeten door Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en voorzitter Platform Innovatie in Marketing. De overige juryleden zijn prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen), prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam), Ruud Polman (Directeur 360Touchdown), ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk), Elsbeth Eilander (chef redactie Tijdschrift voor Marketing), Beate van Dongen-Crombags (partner bij VODW Marketing), Martin Hermsen MBA ( partner bij BearingPoint) en Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy AEGON)

Het is de achtste keer dat de Marketing Wetenschapsprijs wordt uitgereikt. Vorig jaar kreeg het proefschrift “Managing Consumer Resistance to Innovations” van “Machiel Reinders” de prijs. Machiel gaf in zijn onderzoek inzicht hoe consumenten met innovaties omgaan en hoe marketeers in de praktijk weerstand daarvan kunnen verminderen en de acceptatie kunnen verhogen.

De uitreiking van de Marketing Wetenschapsprijs 2012 vindt plaats op 15 mei om 18.00 uur, op het hoofdkantoor van Afas te Leusden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in