Tool tegen reputatieschade via weblogs
De tool scant blogs op mogelijk schadelijke informatie omtrent een merk en biedt bedrijven op basis hiervan een strategie om het merk te beschermen. Volgens de chief executive van Creston, Don Elgie, zijn ondernemingen vanwege de explosieve groei van het web en de blog-gemeenschap veelal de controle over de reputatie van hun merken kwijtgeraakt. “Het probleem is dat bedrijven zich vaak niet bewust zijn van wat er over hen wordt gezegd,”? aldus Elgie. Creston gaat haar klanten, met name die van grotere ondernemingen, adviseren over hoe ze foutieve informatie op blogs kunnen corrigeren en hoe ze kunnen omgaan met gerechtvaardigde klachten die in de blogosphere de ronde doen over hun producten. Met de ruim 35 miljoen blogs, die momenteel wereldwijd actief, zijn dergelijke tools om blogs in de gaten te houden een potentieel goudmijntje voor bureaus als Creston. Het bureau dat haar tool volgend jaar lanceert, is dan ook niet de enige. Er is bijvoorbeeld concurrentie vanuit New York waar Nielsen met BuzzMetrics al langer blogs monitort. (MediaGuardian)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid