Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame in 2007: minder groei

In 2007 zal het minder worden voor de reclamemarkt, maar nog wel zal er flinke groei resteren. Volgens Wall Street Journal gaan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2007 zal het minder worden voor de reclamemarkt, maar nog wel zal er flinke groei resteren. gaan de mediabureaus van Publicis en van WPP vandaag tijdens een congres hun voorspellingen voor 2007 naar beneden bijstellen.

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse krant concentreert zich, helaas, op de Amerikaanse cijfers, en is nogal negatief. Immers, de groei van de totale Amerikaanse reclamemarkt neemt af van 4,8 procent in 2006 tot 4,2 procent in 2007 volgens Zenith; en van 2,7 procent tot 2,4 procent volgens GroupM.

Maar dat is gemiddeld nog een groei met ruim 3 procent, en is dat nu zo slecht in een tijd dat de reclamemarkt op drift is geraakt door nieuwe media?

De voorspellingen zijn in lijn met de jongste vooruitzichten van de bank Merrill Lynch en de bekende analist Lauren Rich Fine. Traditionele adverteerders, zoals de auto-industrie met een reclamemarktaandeel van bijna 15 procent, groeien minder qua bestedingen. En daar hebben tv en kranten het meeste last van.

Zenith verwacht een groei met 0,5 procent van de tv-bestedingen in de VS in 2007, maar de grote netwerken krijgen 1,5 procent minder inkomsten. Maar kranten krijgen er nog 2 procent bij, na een groei met 2,7 procent in 2006.

Florissant is het groeicijfer voor internet: 29 procent verwacht in 2007, tegen 25 procent in 2006. Maar het aandeel van internet is - mondiaal - 5,8 procent over 2006, tv heeft nog 37 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in