
Banken, verzekeraars en tussenpersonen leven wetgeving hierover niet na, meldt de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Deze wijst erop dat recent wetgeving is ingevoerd die duidelijke eisen stelt aan onder meer reclames, offertes en productvoorwaarden.
Ook de zogenoemde Financiële Bijsluiter, waarin het risico van het product wordt aangegeven, maakt daarvan onderdeel uit. ‘De naleving is onvoldoende. Waar nodig zullen we handhavend optreden', aldus de AFM. Op welke termijn aanbieders hun zaken op orde moeten hebben, kon de AFM niet zeggen.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comOf de AFM ingrijpt, laat de toezichthouder afhangen van de mate waarin een aanbieder in gebreke blijft. De maatregelen kunnen variëren van aanwijzingen tot boetes, aldus de zegsman tegen het ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee