Overslaan en naar de inhoud gaan

Steve Ballmer van Microsoft: ‘I like advertising’

Onlangs vond in Londen de Microsoft Digital Day plaats. Het event ging over de toekomst van interactieve marketing. Ceo Steve Ballmer van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘In de wereld bestaat op dit moment het idee dat je advertising moet tolereren in plaats van dat je er van houdt. Ik houd echt van advertising en ik zal uitleggen waarom’, meldt Ballmer in het decembernummer van het Tijdschrift voor Marketing.

related partner content for mobile comes here

Ballmer: ‘Een paar maanden geleden werd ik gevraagd of advertising een belangrijk deel inneemt van onze business. We verkopen nu al twee miljard dollar per jaar aan reclameruimte! Ik denk dat het bijna onze snelst groeiende business zal zijn, de komende jaren. Volgens mij is het onze prioriteit nummer één.’

‘Het is mijn droom om de hele dag bij jullie in de buurt te zijn. 16 uur per dag Microsoft Live. Dat kan je wereld worden. Als de ervaringen maar goed zijn en daar is advertising een onderdeel van. Interactiviteit dringt echt door in de traditionele tv-setting. Het is zo’n sterk concept. Je kunt klikken, extra informatie vragen en advertenties toelaten die jou uitkomen. Het is een supersterk concept.’

‘Iedereen klaagt vandaag de dag over de 30-secondencommercial, maar niemand kan echt zonder. We houden allemaal van gratis tv. Weet je hoe je gratis tv krijgt? Door die 30-secondencommercials.’

In het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing staat het hele verhaal, inclusief enkele vragen aan Ballmer over de dominantie van Google in search en over de toekomst van online-advertising.

Ballmer: ‘Nu ga je misschien nog naar 15 verschillende plekken om media in te kopen, online zullen dat er niet meer dan drie zijn. Wij zullen hard aan dit platform werken, zonder dat we alle media in eigen handen zullen hebben.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in