Overslaan en naar de inhoud gaan

Survivaltips voor de recessie

Hoe overleef je als reclamebureau deze recessie? Tien tips van Moray MacLennan, CEO van M&C Saatchi:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
  • Als er moet worden gesneden, doe het dan snel en diep. Dat is beter dan beslissingen vooruit te schui-ven. Als je in één keer je personeel flink inkrimpt, kun je daarna beginnen met de wederopbouw.
  • Bijt en krab als dat nodig is. Hard onderhandelen met leveranciers is nu onontkoombaar.
  • Zorg ervoor dat je zichtbaar blijft. In slechte tijden krijgen mensen al gauw de neiging zich low profile op te stellen. Maar juist nu is het belangrijk om bestaande en nieuwe klanten te laten zien dat je niet bang bent voor de crisis.
  • Oude waarheid maar daardoor niet minder waar: meten is weten. Reclamebureaus moeten nu meer dan ooit hun activiteiten onderbouwen, liefst met cijfers.
  • Kijk kritisch naar de activiteiten van het bureau. Nu is het moment om je te concentreren op datgene waarin het bureau het succesvolst is.
  • Bied zekerheid over wat onzeker is. Is nog niet duidelijk of en hoeveel de tarieven van het bureau naar beneden gaan? Geef aan wanneer daar uitsluitsel over komt.
  • Denk na. Het kan geen kwaad om wat minder te vergaderen en wat meer te brainstormen.
  • Straal vertrouwen uit. Ook een schip dat in zwaar weer verkeert, moet een koers uitzetten.
  • Het gaat voorbij. Wannéér de crisis voorbij is, weet niemand maar het is zeker dat er een einde aan komt.

Bron: Campaign

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in