Reclame NHA misleidend


Het College van Beroep heeft daarover een uitspraak van de Reclame Code Commissie bevestigd. De folders wekken volgens het College de indruk dat er sprake is van een jubileumkorting voor het 75-jarig bestaan van NHA en dat deze korting van tijdelijke aard is.
In hoger beroep heeft NHA gezegd dat de prijzen structureel in plaats van incidenteel laag zijn. NHA wilde in de reclamefolders naar voren laten komen dat zij een prijsvechter is. In de folders staan 'doorstreepprijzen', waarmee de academie wil laten zien wat redelijke commerciële tarieven voor de cursussen zijn. Maar het College heeft geoordeeld dat dit voor de gemiddelde consument onvoldoende uit de uitingen op te maken is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet College bevestigt daarom het oordeel van de RCC dat de reclame misleidend en daardoor oneerlijk is in de zin van artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Al eerder is de NHA gevraagd niet meer op deze manier te adverteren. De uitspraak is daarom openbaar gemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid