Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame NHA misleidend

Twee reclamefolders van de Nationale Handelsacademie (NHA) zijn misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het College van Beroep heeft daarover een uitspraak van de Reclame Code Commissie bevestigd. De folders wekken volgens het College de indruk dat er sprake is van een jubileumkorting voor het 75-jarig bestaan van NHA en dat deze korting van tijdelijke aard is.

related partner content for mobile comes here

In hoger beroep heeft NHA gezegd dat de prijzen structureel in plaats van incidenteel laag zijn. NHA wilde in de reclamefolders naar voren laten komen dat zij een prijsvechter is. In de folders staan 'doorstreepprijzen', waarmee de academie wil laten zien wat redelijke commerciële tarieven voor de cursussen zijn. Maar het College heeft geoordeeld dat dit voor de gemiddelde consument onvoldoende uit de uitingen op te maken is.

Het College bevestigt daarom het oordeel van de RCC dat de reclame misleidend en daardoor oneerlijk is in de zin van artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Al eerder is de NHA gevraagd niet meer op deze manier te adverteren. De uitspraak is daarom openbaar gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in