SponsorRing voor Robijn, Robeco, TPG, Unilever, Eiffel en ABN AMRO
Volgens de jury laat het sponsorbeleid van ABN AMRO een grote continuïteit zien, dat ieder jaar weer op creatieve en effectieve wijze wordt ingevuld. De bank is volgend jaar voor de 31e keer hoofdsponsor van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy’ Rotterdam en sponsort voetbalclub Ajax al 13 jaar. Ook in de sponsoring van de tentoonstelling, zoals vorig jaar Van Gogh & Gauguin, weet men veel eer in te leggen.Behalve ABN AMRO was ook Nationale-Nederlanden genomineerd voor de oeuvreprijs.
In de altijd prestigieuze categorie sport ging de SponsorRing naar Eiffel voor de sponsoring van de basketballclub EiffelTowers. Volgens het juryrapport “een case die op alle niveaus, zowel in het bedrijf als in de club, consistent is doorgevoerd.”
De categorie kunst werd gewonnen door Robeco en de Robeco Zomerconcerten. “Een uniek initiatief dat een prominente plek in de Nederlandse culturele wereld heeft gekregen”, aldus de jury. Robeco en het Concertgebouw hebben inmiddels al vijftien jaar een relatie met elkaar.
Robijn en de Robijn Fashion Award was de SponsorRing winnaar in de categorie cultuur en entertainment. “Mede dankzij de Robijn Fashion Award is het imago en de merkwaarde van Robijn duidelijk verbeterd”.
In de categorie media werd een SponsorRing uitgereikt aan Unilever voor het tv-programma Life & Cooking. “Op een geïntegreerde en geloofwaardige manier wordt de promotie van de Unilever-merken gerealiseerd”. Unilever had dit jaar vijf nominaties waarvan twee winnaars, Robijn en Life & Cooking.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe jury was teleurgesteld over de kwaliteit van de cases in de categorie Maatschappij. Men had verwacht dat in een tijd dat maatschappelijk ondernemen als belangrijk wordt gezien dat meer aansprekende kwaliteitscases zou opleveren. De winnaar in deze categorie, TPG en de samenwerking met het World Food Programme in Moving The World, werd wel als voorbeeldfunctie voor andere bedrijven gezien.
De SponsorRing is dé vakprijs van de sponsorbranche die jaarlijks wordt uitgereikt aan sponsorcases die zich in het voorafgaande jaar duidelijk hebben onderscheiden. De prijs is een initiatief van de Sectie Sponsoring van de GVR Centrum voor Marketingcommunicatie, de werkgroep sponsoring van de VEA (Vereniging van Communicatie-adviesbureaus) en het vakblad Sponsor Magazine.
De Ringen worden uitgereikt in de volgende vijf categorieën: Cultuur & Entertainment, Kunst, Maatschappij, Media en Sport. Tevens wordt elk jaar een oeuvreprijs overhandigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid