Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft consumenten wil Nederlandse merken

Bijna de helft van de Nederlanders heeft bij de merkkeuze een voorkeur voor Nederlandse merken. Douwe Egberts heeft de grootste voorkeur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek dat begin deze maand is uitgevoerd door NFO Trendbox. Ongeveer de helft van de ondervraagden heeft geen voorkeur en een zeer klein percentage kiest voor een buitenlands merk. Daarbij scoren merken uit Japan (8 procent), Duitsland (7 procent) en de Verenigde Staten (5 procent) het hoogst.

related partner content for mobile comes here

In de merken topvijf staat Douwe Egberts op 1, gevolgd door Coca-Cola, Philips, Sony en Heineken. Er staan dus drie Nederlandse merken bovenaan. Volgens het onderzoek kiest de helft van de Nederlanders voor merken van eigen bodem. Belangrijke argumenten zijn de service, kwaliteit, betrouwbaarheid en degelijkheid van Nederlandse merken. Wel worden buitenlandse merken als exclusiever, moderner en innovatiever ervaren.

Het onderzoek is uitgevoerd ter gelegenheid van het boek 'Superbrands 2003-2004' dat vandaag wordt gepresenteerd. Deze uitgave beschrijft de geschiedenis, ontwikkelingen en successen van 53 topmerken in Nederland. De helft van de 53 ‘superbrands’ in het boek is Nederlands.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in