Helft consumenten wil Nederlandse merken
Dat blijkt uit onderzoek dat begin deze maand is uitgevoerd door NFO Trendbox. Ongeveer de helft van de ondervraagden heeft geen voorkeur en een zeer klein percentage kiest voor een buitenlands merk. Daarbij scoren merken uit Japan (8 procent), Duitsland (7 procent) en de Verenigde Staten (5 procent) het hoogst.
In de merken topvijf staat Douwe Egberts op 1, gevolgd door Coca-Cola, Philips, Sony en Heineken. Er staan dus drie Nederlandse merken bovenaan. Volgens het onderzoek kiest de helft van de Nederlanders voor merken van eigen bodem. Belangrijke argumenten zijn de service, kwaliteit, betrouwbaarheid en degelijkheid van Nederlandse merken. Wel worden buitenlandse merken als exclusiever, moderner en innovatiever ervaren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet onderzoek is uitgevoerd ter gelegenheid van het boek 'Superbrands 2003-2004' dat vandaag wordt gepresenteerd. Deze uitgave beschrijft de geschiedenis, ontwikkelingen en successen van 53 topmerken in Nederland. De helft van de 53 ‘superbrands’ in het boek is Nederlands.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid