Overslaan en naar de inhoud gaan

Codecommissie berispt Bavaria

Bavaria prijst zichzelf te enthousiast aan en weerkundige Piet Paulusma stopt in een tv-spotje ‘op een onstuimige manier' een grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie is het eens met de klager Stichting Alcoholpreventie STAP. In korte tijd heeft de commissie de bierproducent driemaal op de vingers getikt.

related partner content for mobile comes here

Ook de reclame van afgelopen zomer waardoor studentenverenigingen eerstejaars konden lokken met een bon voor een gratis biertje van het Brabantse merk kon niet door de beugel. Volgens de commissie is er dan geen sprake meer van zelfregulering en dat hoort wel bij een drankje met alcohol.

De derde keer stond de naam Bavaria iets te duidelijk op de shirts van voetbalclub Vitesse. Het ging om reclame voor de malt, met een alcoholpercentage van slechts 0,05 procent. Maar de naam Bavaria is volgens de commissie te duidelijk verbonden met de -alcoholhoudende- bieren van de Brabantse brouwer.

Bavaria is het eens met de kritiek op de studentenreclame. ‘We steken de hand in eigen boezem. Dit moet zorgvuldiger’, aldus een woordvoerder. Maar hij is het niet eens met de andere berispingen. ‘Paulusma schaft bier aan, hij drinkt het niet.' En dat met Vitesse slaat nergens op, vindt hij. ‘Ongelooflijke flauwekul. We prijzen de malt aan met een lager alcoholpercentage dan in een rotte banaan. Als we zo gaan werken komen er meer regeltjes dan er ooit te handhaven zijn (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in