Codecommissie berispt Bavaria


De commissie is het eens met de klager Stichting Alcoholpreventie STAP. In korte tijd heeft de commissie de bierproducent driemaal op de vingers getikt.
Ook de reclame van afgelopen zomer waardoor studentenverenigingen eerstejaars konden lokken met een bon voor een gratis biertje van het Brabantse merk kon niet door de beugel. Volgens de commissie is er dan geen sprake meer van zelfregulering en dat hoort wel bij een drankje met alcohol.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe derde keer stond de naam Bavaria iets te duidelijk op de shirts van voetbalclub Vitesse. Het ging om reclame voor de malt, met een alcoholpercentage van slechts 0,05 procent. Maar de naam Bavaria is volgens de commissie te duidelijk verbonden met de -alcoholhoudende- bieren van de Brabantse brouwer.
Bavaria is het eens met de kritiek op de studentenreclame. ‘We steken de hand in eigen boezem. Dit moet zorgvuldiger’, aldus een woordvoerder. Maar hij is het niet eens met de andere berispingen. ‘Paulusma schaft bier aan, hij drinkt het niet.' En dat met Vitesse slaat nergens op, vindt hij. ‘Ongelooflijke flauwekul. We prijzen de malt aan met een lager alcoholpercentage dan in een rotte banaan. Als we zo gaan werken komen er meer regeltjes dan er ooit te handhaven zijn (ANP).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid