Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Samenwerking nodig om obesitas te bestrijden’

Obesitas of overgewicht is een wereldwijd groeiend probleem dat alleen kan worden opgelost indien alle belanghebbenden samenwerken en hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestuursvoorzitter Antony Burgmans van Unilever zei dat afgelopen week tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Unilever Researchprijzen in Vlaardingen. Hij claimt dat Unilever het probleem al lang geleden heeft onderkend en een beleid heeft ontwikkeld waarbij ‘good for you’ producten extra aandacht krijgen. Becel pro·activ margarine, Bertolli olijfolie, Slim_Fast dieetproducten en Hellmann’s mayonaise op yoghurtbasis zijn enkele voorbeelden die Burgmans noemde. ‘Meer dan de helft van onze topinnovaties kunnen als ‘health & wellness’ producten worden gezien. Dat betekent overigens niet dat alle andere voedingsmiddelen uit onze productenportefeuille slecht zijn. Het gaat erom dat ze met mate worden genuttigd als onderdeel van een gezonde leefstijl’, aldus Burgmans.

related partner content for mobile comes here

Hij schetste een alarmerend beeld van de situatie: een op de zes mensen in de wereld is te zwaar en er zijn meer mensen met overgewicht dan met ondergewicht. ‘Het probleem betreft niet alleen volwassenen, maar in toenemende mate ook kinderen.’

Burgmans vindt dat de oorzaken veel breder moeten worden gezocht. ‘De mensen bewegen steeds minder. Daarnaast is de welvaart gestegen en vormt deze derhalve steeds minder een beperkende factor bij de aanschaf van voedingsmiddelen die bovendien overal, altijd en in vele soorten beschikbaar zijn. Campagnes om de bevolking meer te laten bewegen blijken niet effectief te zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in