‘Samenwerking nodig om obesitas te bestrijden’
Bestuursvoorzitter Antony Burgmans van Unilever zei dat afgelopen week tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Unilever Researchprijzen in Vlaardingen. Hij claimt dat Unilever het probleem al lang geleden heeft onderkend en een beleid heeft ontwikkeld waarbij ‘good for you’ producten extra aandacht krijgen. Becel pro·activ margarine, Bertolli olijfolie, Slim_Fast dieetproducten en Hellmann’s mayonaise op yoghurtbasis zijn enkele voorbeelden die Burgmans noemde. ‘Meer dan de helft van onze topinnovaties kunnen als ‘health & wellness’ producten worden gezien. Dat betekent overigens niet dat alle andere voedingsmiddelen uit onze productenportefeuille slecht zijn. Het gaat erom dat ze met mate worden genuttigd als onderdeel van een gezonde leefstijl’, aldus Burgmans.
Hij schetste een alarmerend beeld van de situatie: een op de zes mensen in de wereld is te zwaar en er zijn meer mensen met overgewicht dan met ondergewicht. ‘Het probleem betreft niet alleen volwassenen, maar in toenemende mate ook kinderen.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBurgmans vindt dat de oorzaken veel breder moeten worden gezocht. ‘De mensen bewegen steeds minder. Daarnaast is de welvaart gestegen en vormt deze derhalve steeds minder een beperkende factor bij de aanschaf van voedingsmiddelen die bovendien overal, altijd en in vele soorten beschikbaar zijn. Campagnes om de bevolking meer te laten bewegen blijken niet effectief te zijn.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid