Overslaan en naar de inhoud gaan

Connexxion start campagne reisregels

Op 17 november startte Connexxion onder de naam 'Samen met de bus' een campagne die tot doel heeft de reisregels onder de aandacht van haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bus, en de streekbus in het bijzonder is, gemeten naar het aantal incidenten, de meest veilige vorm van openbaar vervoer. Ook door de reiziger wordt de bus als veilig ervaren. Desondanks heeft Connexxion met steeds grotere regelmaat te maken met wat 'ongewenst gedrag' kan worden genoemd. Dit heeft invloed op het veiligheidsgevoel en het ervaren comfort van de overige reizigers. Veel van dit gedrag blijkt verband te houden met onbekendheid met de regels of het effect dat het gedrag heeft op de medereizigers. Met het duidelijk overbrengen van haar reisregels voldoet Connexxion derhalve aan een belangrijke randvoorwaarde voor het verhogen van de sociale veiligheid.
Andere regels die het reizen met de bus veraangenamen hebben te maken met (verkeers)veiligheid. Ook geeft 'Samen met de bus' tips om de reis zo vlot mogelijk te laten verlopen.

related partner content for mobile comes here

De campagne, die een half jaar gaat lopen, bestaat uit een aantal opvallende stickers aan de binnenzijde van de bussen. Op deze stickers staan de reisregels van Connexxion bondig uiteengezet. Wie meer gedetailleerde informatie over de regels wenst, kan de brochure 'Samen met de bus' bij de chauffeur of Connexxion Klantenservice verkrijgen. Uiteraard staat alle informatie over de campagne ook op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in