Overslaan en naar de inhoud gaan

DA, DA D'Attance en STIP worden DA

Vanaf januari 2004 worden de DA, DA D'Attance en STIP drogisterijen samengevoegd tot één formule, die verder gaat onder de naam DA. DA…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met ruim 700 drogisterijen wordt DA de grootste drogisterij/parfumerie keten onder één merk in Nederland. DA D'Attance houdt wel een eigen herkenbaar gezicht en naam. De nieuwe uitstraling van DA is visueel vertaald in een nieuw logo en kleurenpallet dat ook in het winkelinterieur en -exterieur (gevel) te zien zal zijn. Daarnaast wordt aan het assortiment nieuwe invulling gegeven en start DA volgend jaar met een nieuwe reclamecampagne. De kleur magenta blijft de centrale kleur voor het DA merk.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe DA moet ‘hét merk voor vrouwen in Nederland’ worden, warmer en vrolijker, met een sterke focus op schoonheid en gezondheid. Verwennen, aandacht en je lekker voelen zijn de kernwaarden van DA, die in alle uitingen terug te vinden zijn. Hans van Hooren, hoofd marketing DA: "Hoewel klanten ons dit jaar voor het zevende jaar op rij verkozen als beste drogisterijformule, bleek uit onderzoek ook dat zij ons te bescheiden vinden en behoefte hebben aan een eigentijdser DA. Door de drie formules te bundelen tot één sterk merk, vergroten we onze zichtbaarheid en herkenbaarheid in de markt.

In de winkels zelf komt op de communicatie meer nadruk te liggen, onder meer door spannender interieurs en opvallend point-of-sale materiaal, die klanten aanzetten zichzelf te verwennen. Hier liggen grote kansen voor de drogist en DA in het bijzonder, aangezien liefst 60% van de aankopen pas in winkel wordt bepaald. Ook zullen we regelmatig verrassende acties inzetten en aanlokkelijke aanbiedingen doen, die klanten voortdurend in verleiding brengen. In dat kader moet ook het sponsorschap van de nieuwste musical van Joop van den Ende, Mamma Mia! worden geplaatst.

De nieuwe huisstijl komt overal in terug: van internet tot de huisfolders, van de winkelgevels tot op de huismerkartikelen. In de loop van 2004 kan niemand er meer omheen en ziet het magentaroze op straat."
Voor de klant wordt DA nieuwe stijl begin volgend jaar zichtbaar. Dan wordt gestart met de ombouw van winkel- gevels en -interieurs. In week 1 start de nieuwe reclame campagne en in week 2 worden de eerste nieuwe actiefolders verspreid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in