‘Derde deel supermarkten verdwenen in 2010’


Marktonderzoeker Joop Holla, research director van GfK Panelservices Benelux, zei dat vorige week tijdens het halfjaarlijkse Retail Seminar van consumenteninformatie-provider Experian Nederland in Media Plaza in Utrecht. ‘De oorzaak ligt in schaalvergroting. Steeds meer kleine dorpssupermarkten zijn verdwenen en hebben plaats gemaakt voor grotere, ruimer gesorteerde zaken in stedelijke gebieden die een groter assortiment voor scherpe prijzen kunnen aanbieden.’
Tijdens de recessie is de consument meer en meer gaan letten op het belang van prijs. Daardoor verslechterde al sinds 2002 het prijsimago van Albert Heijn. Holla waarschuwde in juni 2002 al dat dit zou leiden tot een neergang in de omzet van Albert Heijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDesondanks blijft de consument meer geld besteden bij de supermarkt, hierbij aangejaagd door prijzenslagen. Consumentenbestedingen in supermarkten, in 2000 21,6 miljard euro, zullen in 2010 zijn gestegen tot 35,6 miljard euro, schat Holla.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid