Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Derde deel supermarkten verdwenen in 2010’

‘Een derde deel van het huidige aantal Nederlandse supermarkten zal in 2010 zijn verdwenen. Het aantal van 5550 Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoeker Joop Holla, research director van GfK Panelservices Benelux, zei dat vorige week tijdens het halfjaarlijkse Retail Seminar van consumenteninformatie-provider Experian Nederland in Media Plaza in Utrecht. ‘De oorzaak ligt in schaalvergroting. Steeds meer kleine dorpssupermarkten zijn verdwenen en hebben plaats gemaakt voor grotere, ruimer gesorteerde zaken in stedelijke gebieden die een groter assortiment voor scherpe prijzen kunnen aanbieden.’

related partner content for mobile comes here

Tijdens de recessie is de consument meer en meer gaan letten op het belang van prijs. Daardoor verslechterde al sinds 2002 het prijsimago van Albert Heijn. Holla waarschuwde in juni 2002 al dat dit zou leiden tot een neergang in de omzet van Albert Heijn.

Desondanks blijft de consument meer geld besteden bij de supermarkt, hierbij aangejaagd door prijzenslagen. Consumentenbestedingen in supermarkten, in 2000 21,6 miljard euro, zullen in 2010 zijn gestegen tot 35,6 miljard euro, schat Holla.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in