Overslaan en naar de inhoud gaan

Sinterklaas wint het nog maar net van de Kerstman

Bij 34 procent van de jongeren tussen de 9 en 15 jaar is Sinterklaas favoriet ten opzichte van de Kerstman, die 33 procent scoort. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naarmate de jeugd ouder wordt, is er een duidelijke verschuiving in de voorkeur naar de Kerst. Uit een grootschalig onderzoek op Kaboem, de interactieve website voor tweens blijkt voorts dat in 74 procent van de gevallen Sinterklaas gevierd wordt. In 66 procent van de gevallen wordt kerst gevierd met pakjes. In totaal deden 2.000 respondenten tussen de 9 en 15 jaar mee aan het onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Kerst is duidelijk nog wel meer dan een feest met pakjes. 77 procent vindt de gezelligheid met familie het belangrijkste van de kerst. 12 procent vindt vrij van school het meest belangrijk en 9 procent de kado’s. In 96 procent van de gevallen staat er een kerstboom thuis.

Op de open vraag wat het favoriete kado dit jaar is zijn de jongens heel duidelijk: games. Playstation 2 staat op nummer één, gevolgd door een computer, de X-box en de Game Cube. Fifa 2004 en Max Payne zijn specifieke games die veel genoemd worden. Voorts zijn nog noemenswaardig Lego en op plaats acht een mobiele telefoon. Bij de meisjes staat de mobiele telefoon echter op nummer één, dit jaar gevolgd door de computer, een huisdier, de Sims-game, kleding, make-up, de discman, een televisie, een MP3 speler en een playstation 2. Opvallend is voorts dat 3 procent aangeeft een navelpiercing te willen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in