Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranjes starten stichting tegen misbruik in reclame

Koningin Beatrix blijkt maatregelen te hebben getroffen om de koninklijke familie te beschermen tegen commerciële uitbuiting, meldde De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vorstin heeft vorig jaar een stichting opgericht die juridisch in actie moet komen bij inbreuken op auteurs- en merkenrechten van de Oranjes. De stichting is gevestigd op paleis Noordeinde en draagt de naam Sigillis Regiis Praesidio (‘ter bescherming van het zegel van de vorst’). De oprichting is een initiatief van het hof.

related partner content for mobile comes here

De stichting is sinds deze week extra alert op mogelijk ongewenste reclame-uitingen in verband met de zwangerschap van prinses Máxima, zo bevestigde bestuurslid en advocaat Enno Wiersma aan de ochtendkrant. Alle commerciële uitingen worden nauwlettend in de gaten gehouden en kan de stichting juridische stappen ondernemen wanneer reclamemakers of producenten duidelijk over de schreef gaan. Maar tot nu toe heeft de stichting nog geen aanleiding gezien om in actie te komen. ‘De leden van de koninklijke familie laten nu eenmaal veel over hun kant gaan, maar er zijn grenzen’, aldus Wiersma.

Wel hekelt de advocaat de introductie van een zwangere Máxima-pop waarbij een baby tevoorschijn komt. De jurist kon nog niet zeggen of er een juridische procedure wordt gestart tegen dit product.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in