Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP Group bijna rond met Cordiant

WPP Group lijkt Publicis dan toch te hebben verslagen in de race om het Britse Cordiant Communications nu er vergevorderde ‘exclusieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cordiant bevestigde afgelopen nacht dat ‘een groot deel van de geldschieters’ in vergevorderde gesprekken zijn. In een gezamenlijk statement werd vermeld dat er op korte termijn verdere mededelingen komen.

related partner content for mobile comes here

Ook het Franse Publicis wil Cordiant. Samen met het Amerikaanse Cerberus probeerde Publicis Cordiant in surseance te krijgen en vervolgens de activiteiten over te nemen. Het aanvankelijke bod van WPP werd geblokkeerd. Zelfs begin van de week leek het er nog op dat Publicis de strijd ging winnen. Nu wordt het alsnog WPP. Het leek er gisteren nog op dat fondsmanager Active Value samen met het concern van Sir Martin Sorrell een bod zou doen. Dat blijkt nu niet zo te zijn, meldt Brandrepublic.
de activiteiten overnemen.

Inmiddels werd ook bekend dat klant Seat erover denkt te vertrekken bij Bates (onderdeel van Cordiant). Als WPP de overnamepartij wordt, ontstaan er teveel conflicterende klanten, zeggen de marketingbazen. WPP-dochters O&M en Red Cell hebben klanten onder hun hoede als Ford en Fiat. Volgens de Seat-marketeers hangt de beslissing af van wat er gaat gebeuren met Bates.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in