No reply? Please reply!


logisch of niet
Als ik een Google melding aanmaak en ik krijg de resultaten via een noreply@ adres, dan snap ik dat. Google zoekt per dag circa 2,5 miljard keer iets op voor een gebruiker. Maar als ik een nieuwsbrief krijg met een noreply@, dan vraag ik me toch af wat ze te verbergen hebben. Verwachten ze stormen van kritiek op de nieuwsbrief omdat ze flauwekul vertellen? Of hebben ze de feedback van de lezer niet nodig omdat er toch niets meer te verbeteren valt? Beide geen geweldige motivatie. Een van de nieuwsbrieven die ik krijg maakt het zelfs zo bont dat de afzender 'no reply' is.
factuur
Minstens net zo vreemd vind ik een factuur van een noreply@ adres. Als iemand wil dat ik iets betaal, moet ik daar toch een vraag over kunnen stellen? De klant was toch koning, of geldt dat alleen voor offline klanten? Vaak staat dan ergens onderin een emailadres waar ik terecht kan met vragen. Waarom dan niet de nieuwsbrief verzenden vanuit dat adres? Dan ben ik een eenvoudige reply verwijderd van contact met het bedrijf. En zij zijn dus maar een klik verwijderd van contact met de klant. Weet je wel.... communicatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
please reply
Ik opteer voor een nieuw emailadres vanuit waar nieuwsbrieven en andere bulkmail verstuurd gaat worden. Pleasereply@bedrijfsnaam. Dit laat onze klanten, lezers, abonnees, medewerkers zien dat we het voor hén doen. Die nieuwsbrief is niet voor ons. Nee, die is voor hen. En daarom waarderen we hun reacties en suggesties. Doet iedereen mee?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word liddie is niet helemaal goed in zijn hoofd.
klopt