Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Nike en adidas hebben beste digitale aanpak

L2, een denktank voor digitale innovatie, onderzocht 42 grote sportmerken op de kwaliteit van hun websites, marketing, social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nike en adidas krijgen een ‘genius’ beoordeling; zij behalen de beste cijfers voor hun digitale activiteiten. Genius betekent bijvoorbeeld dat hun digitale marketingaanpak tot werkelijke differentiatie in de markt heeft gezorgd.

related partner content for mobile comes here

11 merken zijn bestempeld als ‘gifted’, dat wil zeggen goed op weg naar de ‘genius’ status. Merken als North Face en Puma zitten in deze groep.

De top 10:
Nike: 148 punten
Adidas: 142 punten
North Face: 130
Puma: 128
LL Bean: 123
Under Armour: 122
New Balance: 120,
Quiksilver: 118
Reebok: 116
Lacoste: 115

13 merken vielen in de gemiddelde categorie, met scores tussen de 90 en 109 punten. Zoals Timberland, Skechers en Speedo. K-Swiss, Asics en Mizuno vielen in de ‘challenged’ groep, met scores tussen de 70 en 89 punten.

Dan zijn er nog 6 ‘feeble’ merken met minder dan 70 punten. Deze merken slagen er niet in hun digitale marketing effectief te exploiteren. Het zijn Arc'teryx, Marmot, Vibram FiveFingers, Fila, Danskin en Skins.

Volgens L2 worden sportmerken vanwege tegenvallende resultaten in de traditionele retail, steeds afhankelijker van hun e-commerce en digitale marketingtactieken. ‘De grootste merken richten zich op manieren om retail te omzeilen, om directe relaties met de consument te kunnen aangaan’, aldus L2.

Google zorgt voor 67 procent van de traffic naar een merkensite, Facebook voor 10 procent , Amazon voor 3 procent.

Wat betreft social media gebruiken de meeste merken Facebook en Twitter. 69 procent maakt ook gebruik van Pinterest, 67 procent gebruikt Instagram.

74 procent heeft een mobile site, 64 procent biedt een iPhone app aan. 26 procent heeft tools voor de iPad, 24 procent biedt iets aan voor Android-gebruikers.

Bron: Warc.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in