Overslaan en naar de inhoud gaan

VVD dominant op Facebook

Uit onderzoek van full-service internetbureau Yes2web blijkt dat de VVD met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt op Facebook,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast het totaal aantal likes is ook gekeken naar de interactie in de afgelopen zeven dagen (Talking About This). Hieruit blijkt dat de VVD-achterban het meest actief is, wat logisch is omdat de VVD ook de meeste fans heeft op Facebook. Opvallend is dat de PVV-achterban op Facebook haar stem kennelijk niet durft te laten horen, want over die partij wordt weinig gesproken op Facebook.

related partner content for mobile comes here

Een veel gebruikte indicator voor interactie is IPM+, dit is het aantal interacties per 1000 fans. Hiermee is goed te vergelijken hoe actief de achterban is, ongeacht het totaal aantal fans. Ook op dit front steekt de VVD met kop en schouders boven de andere partijen uit met een IPM+ van 78, terwijl het gemiddelde van de tien partijen rond een IPM+ van 20 ligt.

Kijken we naar het huidig aantal zetels in de Tweede Kamer, dan blijkt de Partij voor de Dieren goed te scoren met gemiddeld 1.818 likes per zetel.

D66 positioneert zichzelf deze verkiezingscampagne als middenpartij, ook op Facebook weet zij deze positie goed in te nemen. Op alle vlakken bevindt de D66 zich in de middenmoot.

Als de verkiezingsuitslag bepaald zou worden op basis van het aantal likes, dan is de VVD veruit de grootste politieke partij met 57 zetels, gevolgd door GroenLinks en D66.

(klik grafieken voor een vergroting)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in