VVD dominant op Facebook
Naast het totaal aantal likes is ook gekeken naar de interactie in de afgelopen zeven dagen (Talking About This). Hieruit blijkt dat de VVD-achterban het meest actief is, wat logisch is omdat de VVD ook de meeste fans heeft op Facebook. Opvallend is dat de PVV-achterban op Facebook haar stem kennelijk niet durft te laten horen, want over die partij wordt weinig gesproken op Facebook.
Een veel gebruikte indicator voor interactie is IPM+, dit is het aantal interacties per 1000 fans. Hiermee is goed te vergelijken hoe actief de achterban is, ongeacht het totaal aantal fans. Ook op dit front steekt de VVD met kop en schouders boven de andere partijen uit met een IPM+ van 78, terwijl het gemiddelde van de tien partijen rond een IPM+ van 20 ligt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKijken we naar het huidig aantal zetels in de Tweede Kamer, dan blijkt de Partij voor de Dieren goed te scoren met gemiddeld 1.818 likes per zetel.
D66 positioneert zichzelf deze verkiezingscampagne als middenpartij, ook op Facebook weet zij deze positie goed in te nemen. Op alle vlakken bevindt de D66 zich in de middenmoot.
Als de verkiezingsuitslag bepaald zou worden op basis van het aantal likes, dan is de VVD veruit de grootste politieke partij met 57 zetels, gevolgd door GroenLinks en D66.
(klik grafieken voor een vergroting)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid