Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe stijl voor AD

Vanaf vrijdag 3 juni gaat de vormgeving van het AD op de schop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bedoeling achter het nieuwe logo en de nieuwe vormgeving van het AD, is om de krant een modernere uitstraling te geven en meer eenheid in het beeld te creëren. In het nieuwe logo van het AD heeft het oranje en rood plaatsgemaakt voor alleen de kleur rood. Andere veranderingen, zoals minder verschillende kleuren, moeten ervoor zorgen dat het dagblad rustiger en ‘stijlvoller’ oogt.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe jasje moet volgens hoofdredacteur Christiaan Ruesink tot een populaire, maar niet platte of ordinaire krant. De nieuwe krant kent drie ‘ritmes’, die ieder een eigen kleur hebben gekregen: nieuws (rood), sport (oranje) en show (paars). De restyling is begeleid door Mario Garcia. Een ervaren man volgens De Persgroep, het AD is de 568ste krant die hij heeft vormgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in