Overslaan en naar de inhoud gaan

Perfecte Beat Award 2011 voor campagne Because I am a Girl

Kinderrechtenorganisatie Plan heeft de Perfecte Beat Award 2011 gewonnen, de jaarlijkse prijs voor de beste jongerencampagne. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnende campagne begon met een wedstrijd op het populaire online meidennetwerk goSupermodel.nl, waar 1.580 meiden in de leeftijd van 10 tot 16 jaar binnen een week een Engelstalige brief voor inzonden. De winnaar van de brievenwedstrijd, de 16-jarige Nikki, won een reis naar Ghana en leefde daar een week lang het leven van een Ghanees meisje. Ze sliep in een klein huisje in Anyaboni, ging mee naar school met haar Ghanese vriendin Abigail (15) en hielp mee water halen bij de put.

related partner content for mobile comes here

Nikki ervoer tijdens haar reis zelf hoe het is om in Ghana te wonen. ‘In Nederland gaan alle kinderen naar school. In Ghana is dat lang niet zo vanzelfsprekend’, schrijft ze op haar blog. ‘De meisjes daar zijn blij als ze naar school kunnen, want het kan zomaar zijn dat ze thuis moeten blijven om te helpen op het land of op de markt, zodat hun ouders eten kunnen betalen, en naar school gaan zit er dan echt niet in.’

Nikki deelde haar ervaringen met meiden in Nederland op de website gosupermodel.nl/ghana met teksten en korte video’s. Haar blog werd dagelijks door duizenden meiden bezocht en registreerde in totaal 31.000 unieke bezoekers. Haar filmpjes op YouTube werden 43.000 keer bekeken.

De campagne Because I am a Girl is ontwikkeld door socialmediabureau Red Chocolate in opdracht van Plan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in