Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyves presenteert lespakket over veilig gebruik van sociale media

Volgens Hyves kun je niet vroeg genoeg leren voorzichtig te zijn op internet. Het lespakket is vooral gericht op scholieren vanaf negen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lespakket is ontwikkeld door Hyves, Stichting Mijn Kind Online (MKO) en de Vlaamse organisatie voor preventie van seksuele aandoeningen Sensoa. Diverse PABO-docenten hebben het pakket getest.

related partner content for mobile comes here

Eén van de lesonderwerpen is de keuze van een Hyvespseudoniem. “Het maakt een behoorlijk verschil of een jong meisje zich 'sexy angel' noemt of dat ze een naam kiest dat bijvoorbeeld meer op haar eigen naam lijkt,” aldus een woordvoerster van Hyves. Daarnaast worden volgens haar onder meer chatconversaties besproken. Het lespakket wordt elke drie maanden aangepast op de laatste ontwikkelingen.

Hyves meldt al jaren aandacht te besteden aan van zijn veelal jonge gebruikers. Zo kunnen ze met de knop 'dit is niet OK' ongewenste berichten of profielen melden. Op een aparte pagina vinden ze tips voor veilig hyven. Profielen van de leden onder zestien jaar worden bovendien afgeschermd en zijn standaard alleen voor hun vrienden zichtbaar.

Een van de veel voorkomende problemen op Hyves is cyberpesten. “Of dat je op een foto op iemand anders z’n profiel staat en daar liever niet op wil staan', vertelt de zegsvrouw. Twintig communitymanagers beantwoorden volgens haar zeven dagen in de week vragen van de gebruikers en helpen Hyvers op weg. De ongewenste foto's worden op verzoek verwijderd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in