Reclame Blue Band Goede Start Witbrood aangepast


Dit is volgens de organisatie foodwatch onder druk van zijn campagne rondom de Gouden Windei-verkiezing gebeurd. Bij de Gouden Windei-verkiezing nomineert de organisatie bedrijven voor 'de grootste leugen bij reclame en marketing van voedingsproducten'.
In februari deed de Reclame Code Commissie al een uitspraak over Blue Band Goede Start! Witbrood. Toen oordeelde de RCC al dat Blue Band misleidt met de claim ‘wit waar volkoren in zit’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok meer dan duizend consumenten stuurden via de foodwatch-website e-mails aan Unilever, meldt de organisatie. 'Als consumenten het vragen stoppen voedselproducenten snel met onzin-marketing en misleiding', zegt foodwatch-directeur Bart van Opzeeland. 'Wij zijn daar natuurlijk blij mee. Andere producenten zouden dit goede voorbeeld moeten volgen. Uiteindelijk moeten producenten consumenten te allen tijde voorzien van eerlijke en betrouwbare informatie.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid