Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Blue Band Goede Start Witbrood aangepast

Unilever heeft in de reclame voor Blue Band Goede Start! Witbrood de vergelijking met volkorenbrood teruggetrokken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is volgens de organisatie foodwatch onder druk van zijn campagne rondom de Gouden Windei-verkiezing gebeurd. Bij de Gouden Windei-verkiezing nomineert de organisatie bedrijven voor 'de grootste leugen bij reclame en marketing van voedingsproducten'.

related partner content for mobile comes here

In februari deed de Reclame Code Commissie al een uitspraak over Blue Band Goede Start! Witbrood. Toen de RCC al dat Blue Band misleidt met de claim ‘wit waar volkoren in zit’.

Ook meer dan duizend consumenten stuurden via de -website e-mails aan Unilever, meldt de organisatie. 'Als consumenten het vragen stoppen voedselproducenten snel met onzin-marketing en misleiding', zegt foodwatch-directeur Bart van Opzeeland. 'Wij zijn daar natuurlijk blij mee. Andere producenten zouden dit goede voorbeeld moeten volgen. Uiteindelijk moeten producenten consumenten te allen tijde voorzien van eerlijke en betrouwbare informatie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in