Overslaan en naar de inhoud gaan

Online Mediawijsheidwinkel geopend

De Nationale Academie voor Media & Maatschappij heeft deze week de online Mediawijsheidwinkel geopend die mediawijsheid moet bevorderen. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nationale Academie voor Media & Maatschappij ziet als ‘een belangrijke volgende stap in het ondersteunen van professionals bij het verbeteren van de mediawijsheid van jeugd, ouders en collega’s.’

related partner content for mobile comes here

De invloed en de rol van de media in het leven van de jeugd is in de laatste twintig jaar volgens de initiatiefnemers enorm toegenomen. De maatschappelijke discussie over dit thema laat de zorg zien van overheid en opvoeders over de eventueel schadelijke effecten van de media en over de gebrekkige begeleiding die de jeugd op dit vlak krijgt in Nederland, zo meent de Academie. Zowel de politiek, het onderwijs als ouders achten het volgens de initiatiefnemers ‘wenselijk de mediawijsheid van jeugd te verbeteren.’

De Mediawijsheidswinkel biedt ‘laagdrempelige, niet oordelende en positieve informatie’ over mediawijsheid. De site biedt naast publicaties, boeken, DVD’s en lesmaterialen, trainingen en opleidingen. Nieuw zijn de Mediawijsheid Masterclasses, die in aanstaand najaar van start gaan en plaatsvinden in de OBA te Amsterdam.

De Nationale Academie voor Media en Maatschappij is een initiatief van Stichting Media Rakkers en Stichting De Kinderconsument, opinieleiders op het gebied van jeugd en media in Nederland. Zij zijn beiden al jaren actief in het verbeteren van mediawijsheid van kinderen, jongeren en hun professionele opvoeders en zijn ook de initiatiefnemers van de Nationale Opleiding MediaCoach.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in