Overslaan en naar de inhoud gaan

Minister wil stoppen met leefstijl campagnes

Minister Edith Schippers wil stoppen met mediacampagnes die mensen tot een gezondere leefstijl proberen aanzetten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Schippers vandaag in een met dagblad Trouw. Eerder noemde zij reclames als die van Stivoro (tegen roken) of Postbus 51 (meer bewegen) al 'betuttelend'. 'Het preventiebeleid is teveel in handen gekomen van professionals die met opgeheven vingertje zeggen: let op, zo moet het. Ik wil een omslag maken, van betuttelen naar positief verleiden.'

related partner content for mobile comes here

Ook campagnes van haar ministerie die níet zijn gericht op de leefstijl van burgers gaat ze kritisch bekijken.
Bijvoorbeeld 'Nederland zegt ja', een campagne die Nederlanders aanmoedigt hun donorcodicil in te vullen. Er zal kritisch gekeken worden of het zinvol is om deze campagnes nog in te zetten, aldus een woordvoerder van de minister.
De drie leefstijlgerichte Postbus 51-campagnes die voor dit jaar nog op de kalender staan, gaan door, maar worden met ingang van 2012 stopgezet. Alleen de campagne Vrij Veilig wordt niet geschrapt omdat de plannen voor volgend jaar al vergevorderd zijn. Stoppen is duurder dan doorgaan.
Met de stop op Postbus 51-campagnes hoopt de minister zo'n anderhalf miljoen euro te besparen. In totaal moet Schippers dit jaar een bezuiniging van 2,1 miljard euro doorvoeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in