Overslaan en naar de inhoud gaan

Negatieve online buzz voor ING tijdens EK

Bavaria was tijdens de poulefase het meest online besproken merk in relatie tot het EK. Over Heineken was men het meest positief online.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het merendeel van de tweets over het wereldwijde biermerk heeft een positief sentiment, zo blijkt uit het socialemedia-onderzoek over sponsoreffecten van tijdens het EK 2012.

related partner content for mobile comes here

ING
Hoofdsponsor ING werd online het meest negatief besproken. Met name de afsluitende commercial waarin zij Oranje bedankt, schoot volgens het onderzoeksbureau in het verkeerde keelgat. ‘ING hoofdsponsor Oranje had reclame al klaar... Hoezo vertrouwen in Oranje?! ’. Tevens wordt de reclame van sponsor Unilevers Lipton Icetea gebruikt om ergernis over het spel van Oranje te tweeten. ‘Dit hebben we dit jaar geleerd: Lipton IceTea is slecht voor je sportprestaties. ’.

V Dress
De berichten die werden gepost over Heineken en Bavaria gingen vooral over de voorbereidingen die mensen treffen voor de wedstrijden van het Nederlands Elftal. Het aantrekken van de V-dress en het Heineken shirt leek, samen met het inslaan van bier, een veel voorkomende voorbereiding op een wedstrijd van Oranje. Hiermee werd ook vertrouwen uitgesproken voor de wedstrijd. ‘Ik doe gewoon lekker de hele dag m'n Bavaria Victory dress aan. Dan moet het vanavond wel goed komen bij toch!? ’, ‘Bijna klaar voor de Duitsers. Heineken sponsort oranje. Vanavond sponsoren wij Heineken. Dus moet goed komen hah’. Vooral in aanloop tot de wedstrijd tegen Duitsland was een piek in berichten zichtbaar. Na de nederlaag nam deze ook weer sterk af.

Met de wielklemactie bij de spelersbus van Duitsland heeft Heineken volgens MarketResponse veel positieve online buzz veroorzaakt. ‘Oranje wielklem op Duitse - Dit is echt guerrilla! In scene gezet door Heineken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in