Negatieve online buzz voor ING tijdens EK
Het merendeel van de tweets over het wereldwijde biermerk heeft een positief sentiment, zo blijkt uit het socialemedia-onderzoek over sponsoreffecten van MarketResponse tijdens het EK 2012.
ING
Hoofdsponsor ING werd online het meest negatief besproken. Met name de afsluitende commercial waarin zij Oranje bedankt, schoot volgens het onderzoeksbureau in het verkeerde keelgat. ‘ING hoofdsponsor Oranje had reclame al klaar... Hoezo vertrouwen in Oranje?!#ing #faalt’. Tevens wordt de reclame van sponsor Unilevers Lipton Icetea gebruikt om ergernis over het spel van Oranje te tweeten. ‘Dit hebben we dit jaar geleerd: Lipton IceTea is slecht voor je sportprestaties. #EK2012’.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
V Dress
De berichten die werden gepost over Heineken en Bavaria gingen vooral over de voorbereidingen die mensen treffen voor de wedstrijden van het Nederlands Elftal. Het aantrekken van de V-dress en het Heineken shirt leek, samen met het inslaan van bier, een veel voorkomende voorbereiding op een wedstrijd van Oranje. Hiermee werd ook vertrouwen uitgesproken voor de wedstrijd. ‘Ik doe gewoon lekker de hele dag m'n Bavaria Victory dress aan. Dan moet het vanavond wel goed komen bij #porned toch!? #EK2012’, ‘Bijna klaar voor de Duitsers. Heineken sponsort oranje. Vanavond sponsoren wij Heineken. Dus moet goed komen hah’. Vooral in aanloop tot de wedstrijd tegen Duitsland was een piek in berichten zichtbaar. Na de nederlaag nam deze ook weer sterk af.
Met de wielklemactie bij de spelersbus van Duitsland heeft Heineken volgens MarketResponse veel positieve online buzz veroorzaakt. ‘Oranje wielklem op Duitse #spelersbus - Dit is echt guerrilla! In scene gezet door Heineken? #ek #oranje’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid