Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB achter Cannes biermerk

(FR) Wie in Cannes is geweest, kon moeilijk om Ethel heen. Een dame op leeftijd die zegt het leven te vieren nu haar man dood is en daar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu blijkt dat DDB achter zowel het biermerk als de campagne zat, gericht op de reclamewereld. De CCO van DDB Amir Kassaei legt in Adrants uit dat ze 'liever een goed uitgewerkt concept' laten zien op het jaarlijkse creatievenfestival dan 'het zoveelste over-the-top feestje'.

related partner content for mobile comes here

Brasserie Duyck in het Franse Jenlain bottelde 15.000 flesjes ;s Brew">Ethel's Brew en zorgde dat deze beschikbaar waren op de belangrijkste plekken tijdens Cannes Lions.

De digitale marketing campagne werd 12 juni gestart en bestond uit onder meer online video's die gedeeld konden worden, het verspreiden van campagnebeeld via sociale media en aanwezigheid van het personage Ethel op platforms als Facebook, Twitter en Tumblr.

De campagne werd overgenomen door verschillende verzamelsites als Funny or Die, Blend.nl en bierblogs als ratebeer.com. Verder was de campagne te zien op de verschillende reclameverzamelsites die voor de hoax leken te vallen, inclusief de verzonnen credits.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in