DDB achter Cannes biermerk


Nu blijkt dat DDB achter zowel het biermerk als de campagne zat, gericht op de reclamewereld. De CCO van DDB Amir Kassaei legt in Adrants uit dat ze 'liever een goed uitgewerkt concept' laten zien op het jaarlijkse creatievenfestival dan 'het zoveelste over-the-top feestje'.
Brasserie Duyck in het Franse Jenlain bottelde 15.000 flesjes #039;s Brew">Ethel's Brew en zorgde dat deze beschikbaar waren op de belangrijkste plekken tijdens Cannes Lions.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe digitale marketing campagne werd 12 juni gestart en bestond uit onder meer online video's die gedeeld konden worden, het verspreiden van campagnebeeld via sociale media en aanwezigheid van het personage Ethel op platforms als Facebook, Twitter en Tumblr.
De campagne werd overgenomen door verschillende verzamelsites als Funny or Die, Blend.nl en bierblogs als ratebeer.com. Verder was de campagne te zien op de verschillende reclameverzamelsites die voor de hoax leken te vallen, inclusief de verzonnen credits.
bron: Adrants
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid