Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderziel niet zo teer

Kinderen moeten beschermd worden tegen reclame, zo luidt momenteel de algemene opinie. Maar het gevaar moet niet overschat worden. Kleine…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doorsnee Amerikaanse kind van tussen de twee en elf jaar ziet per week zo’n 21 uur tv, en daarnaast nog eens twee tot tweeënhalf uur video. Dus ziet datzelfde kind ook heel wat commercials, en dat is mede reden voor ouders en belangorganisaties om aan te dringen op stevige restricties. Toch moet het gevaar niet moet worden overdreven. Dat valt af te leiden uit onderzoek naar de mate waarin kinderen worden beïnvloed door characters uit films en tv-programma’s. Zo was Old Joe van Camel onder kinderen populair, maar had de kameel niet of nauwelijks effect op de houding van kinderen ten aanzien van roken. Ook van een smurf die een product aanprijst, zijn kinderen niet bijster onder de indruk. Jonge kinderen zijn in hun voorkeuren voor producten namelijk nogal wispelturig – het ene moment vinden ze dit leuk en het volgende moment weer iets anders. Die wispelturigheid werkt de ouders soms op hun zenuwen. Maar het vormt wel een prima beschermlaag tegen reclame.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in