Overslaan en naar de inhoud gaan

Scheiden doet bureaus lijden

De liefde tussen klant en reclamebureau is soms van korte duur. En dat kost het bureau geld. Steeds vaker worden er bij het begin van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste reclamebureaus laten in de vakpers graag weten dat ze een nieuw account aan hun klantenlijst kunnen toevoegen. Maar achter de schermen gaan aan die feestvreugde tegenwoordig vaak juridische schermutselingen vooraf.

related partner content for mobile comes here

In Engeland wordt bij de meeste nieuwe klant-bureaurelaties een contract afgesloten dat de wederzijdse rechten en plichten vastleggen. Vooral reclamebureaus zijn daarbij gebaat. Want zij zijn van oudsher de zwakkere partij. Als na een dure pitch de klant binnen de kortste keren weer vertrekt, zijn de kosten nog lang niet terugverdiend. Een contract dat bureau en adverteerder verplicht om in ieder geval voor een jaar samenwerking aan te gaan, is niet meer dan logisch. Wil de klant er eerder van af, dan kan ie het contract afkopen.

Dat is geen overbodige luxe, want sommige adverteerders zijn nogal wispelturig. Horlogefabrikant Sekonda ging na vier maanden Campbell Doyle Dye weer terug naar TBWA London, en lingeriefabrikant Gossard presteerde het om binnen twee jaar twee nieuwe bureaus te verslijten.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in