Overslaan en naar de inhoud gaan

Leeuw Centraal Beheer wint Gouden Loeki

De reclame met de leeuw op het dak van de auto voor Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Loeki 2004 gewonnen, de publieksprijs voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beide winnaars werden gisteren tijdens een tv-uitzending bekendgemaakt. Centraal Beheer Achmea won ook de tweede prijs bij de Gouden Loeki-verkiezing met ‘de schoonmaaksters’. In 2001 werd de reclamespot ‘Rio’ van Centraal Beheer Achmea ook al uitgeroepen tot de beste tv-commercial van het jaar.

related partner content for mobile comes here

Derde werd de Citroëndealer die als een Jehovagetuige zijn wagen aan twee Jehova's probeert te verkopen. Bureau is Euro RSCG.

De beste commercial aller tijden voor Rolo werd gemaakt door Marcel Frensch, JP Nieuwerkerk en Diederick Koopal bij het toenmalige Ammirati Puris Lintas. De Ster stelde de Top 40 Aller Tijden samen ter ere van het 40 jarige jubileum.
In de topvijf staan verder: Calvé Pindakaas’ ‘Petje Pitamientje’ van JWT (2), MelkUnie’s ‘Bommetje’ van Lowe Kuiper (3), KLM’s ‘Zwanen’ van PMSvW/Y&R (4) en Gouden Gids’ ‘Haai’ van Van Walbeek Etcerera (5).
De top-40 werd samengesteld door een vakjury van 45 kenners, die door punten toe te kennen aan de 20 persoonlijke favorieten de rangorde bepaalde. Daarna werden de 40 commercials via internet voorgelegd aan het publiek. De uiteindelijke uitslag is gewogen volgens de verdeling 70-30. De volledige top-40 staat in het jubileumboek ‘Leuker kunnen we het niet maken’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in