Overslaan en naar de inhoud gaan

Werkt 'HARTstikke Goed'?

Martin de Vries zal promoveren op de voorlichtingscampagne 'HARTstikke Goed'. Doel van de campagne was het bevorderen van een gezonde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het preventieproject, dat acht jaar duurde, sloeg goed aan bij de overheden, professionals en inwoners van Zuidoost-Drenthe. Volgens promovendus De Vries is deze succesvolle campagnemethode ook landelijk toe te passen.

related partner content for mobile comes here

De Vries keek vooral naar moeilijk meetbare veranderingen in kennis, houding en gedrag bij de bevolking. Daaruit zou blijken dat de campagne alleen in de eerste jaren enig effect sorteerde.

Het project was ook bedoeld om ervaring op te doen met zogeheten 'community-based' voorlichting. Bij deze relatief nieuwe vorm van gezondheidsvoorlichting wordt nauw samengewerkt met de bevolking en met zoveel mogelijk maatschappelijke sectoren, zoals bedrijfsleven, gemeente, school en huisarts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in