Mobiel moet leuk en nutteloos zijn


In Duitsland heeft de mobiele telefoon het vaste toestel inmiddels ruimschoots van de eerste plaats verdrongen. En de groei van het gebruik lijkt voorlopig nog lang niet aan z’n einde. Steeds meer bedrijven maken dan ook gebruik van mobiele communicatie om hun doelgroep(en) te bereiken. BMW, McDonald’s, Ferrero, Nike: stuk voor stuk hebben ze zich al aan mobiele campagnes gewaagd.
Maar dat betekent niet dat de mobiele beller alles maar best vindt wat adverteerders op hem afsturen. Want veel mensen hebben een intieme band met hun mobiele telefoon. Met geen enkel apparaat wisselen ze zulke persoonlijke informatie uit. Mede daarom hebben ze een afkeer van opdringerige reclameboodschappen. Maar de gemiddelde gebruiker stelt ook weinig prijs op nuttige commerciële informatie. Het moet vooral speels zijn. Ferrero deed een succesvolle actie rond de film Shrek 2, waarbij bellers filmpjes konden bekijken en digitale stickers downloaden. Nut heeft het niet, maar daar zit de beller niet mee. Als het maar leuk is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid