Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel moet leuk en nutteloos zijn

Geen apparaat is zo persoonlijk als het mobieltje. Bellers zitten daarom niet op opdringerige boodschappen te wachten. Evenmin op nuttige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Duitsland heeft de mobiele telefoon het vaste toestel inmiddels ruimschoots van de eerste plaats verdrongen. En de groei van het gebruik lijkt voorlopig nog lang niet aan z’n einde. Steeds meer bedrijven maken dan ook gebruik van mobiele communicatie om hun doelgroep(en) te bereiken. BMW, McDonald’s, Ferrero, Nike: stuk voor stuk hebben ze zich al aan mobiele campagnes gewaagd.

related partner content for mobile comes here

Maar dat betekent niet dat de mobiele beller alles maar best vindt wat adverteerders op hem afsturen. Want veel mensen hebben een intieme band met hun mobiele telefoon. Met geen enkel apparaat wisselen ze zulke persoonlijke informatie uit. Mede daarom hebben ze een afkeer van opdringerige reclameboodschappen. Maar de gemiddelde gebruiker stelt ook weinig prijs op nuttige commerciële informatie. Het moet vooral speels zijn. Ferrero deed een succesvolle actie rond de film Shrek 2, waarbij bellers filmpjes konden bekijken en digitale stickers downloaden. Nut heeft het niet, maar daar zit de beller niet mee. Als het maar leuk is.

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in