Overslaan en naar de inhoud gaan

Pfizer moet reclame voor Viagra staken

Medicijnenfabrikant Pfizer mag geen reclame meer maken voor de erectiepil Viagra op de website erectieplein.nl en in radiocommercials.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een verwijzing naar de door Pfizer gesponsorde site heeft de fabrikant zich schuldig gemaakt aan ongeoorloofde publieksreclame voor een medicijn dat alleen op recept verkrijgbaar is. Dat heeft de Codecommissie Geneesmiddelenreclame (CGR) geoordeeld naar aanleiding van een klacht die Tweede-Kamerlid Agnes Kant (SP) had ingediend.

related partner content for mobile comes here

De commissie verwierp het verweer van Pfizer dat erectieplein.nl alleen informatie bevat. Wat het bedrijf informatie noemt, is volgens de CGR duidelijk in het voordeel van Viagra. Bezoekers komen bovendien via links naar emaildokter.nl en internetapotheken altijd bij Pfizers erectiepil uit.

Het is de tweede reprimande van de CGR voor Pfizer in korte tijd. De commissie tikte de geneesmiddelenfabrikant afgelopen week ook op de vingers, omdat hij in de bijsluiter van cholestorolverlager Lipitor had verzwegen dat in zeldzame gevallen de levensbedreigende spierziekte rhabdomyolyse als bijwerking van het middel kan optreden (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in