Overslaan en naar de inhoud gaan

“Maatschappelijke organisaties lunchen niet bewust”?

Medewerkers van maatschappelijk bewuste organisaties krijgen in veel gevallen van hun werkgever geen verantwoorde lunch aangeboden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral Novib, Fair Trade, de Consumentenbond, Defence for Childeren en Het Wereld Natuurfonds zijn door de mand gevallen. Dat meldt de alternatieve consumentenorganisatie Goede Waar & Co, die de lunch bij 35 organisaties onderzocht.

related partner content for mobile comes here

Goede Waar & Co noemt de resultaten van het onderzoek “ronduit teleurstellend', zeker als het gaat om een bewuste keuze voor bijvoorbeeld biologisch voedsel. Volgens de organisatie is het vooral een kwestie van geld waarom sommige organisaties geen verantwoorde lunchproducten aanbieden. Ook zou gemakzucht een rol spelen.

Hivos, de Kleine Aarde, Platform Biologica en de stichting Varkens in Nood scoren volgens Goede Waar & Co heel goed. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in