Consument wil respect
De meeste consumenten hebben een bloedhekel aan ongevraagde reclame. Hoe opdringeriger, des te meer weerzin het oproept. Behalve bij tv-reclame gaat het ook bij dm en internet vaak mis. Blijkbaar zijn er nog veel adverteerders die op de ouderwetse hardsell manier denken en ervan uitgaan dat aandacht belangrijker is dan waardering. De toename van de hoeveelheid reclame en de groei van het aantal kanalen waarlangs de consument met die reclame wordt bestookt, zou adverteerders juist van het tegendeel moeten doordringen. Door zich beter te verplaatsen in de ontvanger van de reclame, kunnen ze erachter komen op welke wijze de consument het liefst wordt benaderd. Zo wijst Amerikaans onderzoek uit dat huisvrouwen steeds vaker hun informatie van internet halen en wel degelijk belangstelling hebben voor online reclame. Maar dan moeten ze wel zelf de controle houden over die berichtenstroom en relevante mailtjes ontvangen.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid